۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۵۵۱۷۱۴
تحلیلگر مسائل بین الملل مطرح کرد؛

پرداخت غرامت های کلان به بازماندگان حادثه ۱۱ سپتامبر

تحلیلگر مسائل بین الملل با اشاره به طرح شکایت خانواده های قربانیان حادثه ۱۱ سپتامبر از عربستان، گفت: غرامت های کلانی به بازماندگان قربانیان حادثه پرداخت و از آنها تعهد گرفته شد که در پی طرح مسائل حقوقی نباشند.
هانی زاده

حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل بین الملل و معاون سیاسی شبکه جهانی الاهواز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، به حادثه پیچیده 11 سپتامبر 2001 اشاره کرد و اظهار داشت: نقش عربستان سعودی در این حادثه کاملا پررنگ بوده و همان زمان در گزارش منتشر شده از سوی کنگره آمریکا به صورت شفاف و صریح به نقش عربستان اشاره شد.

تحلیلگر مسائل بین الملل افزود: عربستان سعودی در همان زمان 20 میلیارد دلار به آمریکا غرامت پرداخت و از جورج بوش خواست تا دستور دهد گزارش مربوط به نقش داشتن عربستان حذف شود که در ادامه 28 صفحه از 850 صفحه ای که کنگره آمریکا در رابطه با حادثه 11 سپتامبر تهیه کرده بود، حذف شد.

معاون سیاسی شبکه جهانی الاهواز با بیان اینکه 28 صفحه حذف شده عربستان را آشکارا در دست داشتن در حادثه مذکور متهم می کند، ابراز داشت: عربستان سعودی با پرداخت هزینه بسیار، پرونده را از رده خارج کرد اما امروزه دشمنان قدرتمند ترامپ تلاش می کنند تا دوستان صمیمی ترامپ «پادشاه و ولیعهد عربستان» را در نزد افکار عمومی مردم آمریکا رسوا سازند.

هانی زاده بیان داشت: اقدام خانواده قربانیان حادثه 11 سپتامبر در طرح شکایت، می تواند حیثیت عربستان و ترامپ را زیر سؤال برد اما از نظر حقوقی با توجه به اینکه غرامت های کلانی به بازماندگان قربانیان حادثه پرداخت و از آنها تعهد گرفته شد که در پی طرح مسائل حقوقی شان نباشند، بنابراین طرح شکایت از جنبه قانونی نمی تواند، عربستان را تحت تعقیب قرار دهد.

وی گفت: طرح شکایت از عربستان سعودی حالت روشنگرانه داشته و می تواند آل سعود را رسوا کند و مردم آمریکا واقف خواهند شد که عربستان حامی تروریسم است به عکس گفته های رؤسای جمهورشان که عربستان را یک کشور دموکراتیک می پندارند./9456/ت303/ب1

ارسال نظرات