۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۴
کد خبر: ۵۵۱۴۱۸

دبیرخانه وحدت حوزه و دانشگاه در اهر راه‌اندازی می‌شود

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی از راه‌اندازی دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه در شهرستان اهر خبر داد.
وحدت حوزه و دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام جواد حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی امروز در نشست هماهنگی راه اندازی دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه در اهر، اظهار داشت: ضرورت وحدت این دو نهاد علمی و دینی نباید تنها در روز خاصی از سال خلاصه شود.

وی با اشاره به این‌که منظور از وحدت حوزه و دانشگاه؛ وحدت در هدف برای تعالی اسلام و مکتب تشیع است، خاطرنشان کرد: حوزویان و دانشگاهیان برای نقش‌آفرینی در عرصه‌های مختلف نیازمند یکدیگر هستند، در این میان دیدگاه های رهبر معظم انقلاب اسلامی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

امام جمعه اهر با تأکید بر این‌که مطالبات رهبر معظم انقلاب از مراکز حوزوی و دانشگاهی با فعال شدن دبیرخانه دائمی و پیگیری نکته نظرات کارشناسی اساتید این دو نهاد علمی محقق خواهد شد، تصریح کرد: نیازمند بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و نیروهای فعال و فرهیخته در مراکز دانشگاهی و حوزوی هستیم.

حجت الاسلام حاجی‌زاده با اشاره به این‌که تولید علم، تحول در علوم انسانی، اسلامی شدن دانشگاه‌ها، تحول در حوزه و جنبش نرم‌افزاری از جمله مطالبات رهبر انقلاب از حوزه و دانشگاه است، گفت: واضح است که با بهره مندی از تحقیقات میدانی و راهکارهای اساسی اساتید حوزه و دانشگاه شاهد تحقق تمامی این مسائل خواهیم بود.

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی از راه‌اندازی دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه در شهرستان اهر خبر داد و افزود: در شرایطی که دشمنان اسلام و تشیع با توطئه‌های مختلفی از جمله پروژه نفوذ به دنبال تغییر ساختارهای نظام اسلامی و تحریف اصول بنیادین انقلاب هستند، بی‌تفاوتی حوزه و دانشگاه جایز نیست.

وی با اشاره به این‌که یکی از اهداف دشمن در قالب جنگ نرم و پروژه نفوذ، ایجاد تفرقه و بد بینی حوزویان و دانشگاهیان نسبت به همدیگر است، گفت: اگر مصادیق وحدت در جامعه به ویژه قشر دانشگاهی و حوزوی تبیین شود، توطئه دشمنان نیز با شکست روبه‌رو خواهد شد.

همچنین نادر اسدی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر نیز در سخنانی به اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه در شرایط کنونی جهان اسلام پرداخت و در پایان مرتضی مقتدایی، رییس دانشکده علوم انسانی به عنوان مسؤول دبیرخانه وحدت حوزه و دانشگاه معرفی شد.مقتدایی در کنار مدرک دکتری علوم سیاسی دارای تحصیلات حوزوی نیز است./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات