۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۵۴۹۲۰۴

حضور مراجع و علما در مراسم گرامیداشت جان باختگان کشتی سانچی

مراسم گرامیداشت جان باختگان حادثه کشتی نفت کش سانچی با حضور برخی از مراجع تقلید و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.
نفتکش سانچی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم گرامیداشت جان باختگان حادثه کشتی نفت کش سانچی دوشنبه شب با حضور حضرت آیت الله شیبری زنجانی از مراجع تقلید و آیت الله سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و نمایندگان بیوت مراجع و علما در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان این مطلب که باید از حوادث درس گرفت و خود را برای مواجه با مرگ آماده کرد، گفت: عمل صالح و خدمت به بندگان خدا از مهم ترین سرمایه هایی هستند که در سرای آخرت از انسان ها خریداری می شوند.

وی با اشاره به این که فرصت عمر سرمایه کوتاهی است که در اختیار انسان قرار می گیرد و انسان باید از این سرمایه به نحو احسن استفاده کند، افزود: در آیات و روایات بیان شده کسانی که در آتش سوخته و یا در دریا غرق شوند حکم شهید را دارند و بی شک جان باختگان کشتی نفت کش سانچی نیز از این قاعده مستثنا نیستند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: تمامی مردم ایران خود را در غم خانواده های بازمانده کشتی نفت کش سانچی شریک دانسته و تمام ملت ایران از این حادثه داغدار شدند که این موضوع نهایت همدلی و همبستگی ملت ایران را در رخدادهای مختلف نشان می دهد.

وی یادآور شد: مؤمن از تمامی حوادث درس گرفته و خود را با ایمان و عمل صالح برای ملاقات خداوند آماده می کند و مؤمن به این موضوع واقف است که به صورت ناگهانی با مرگ ملاقات خواهد کرد به همین دلیل در هر لحظه و هر روز خود را برای مرگ آماده می کند.

لازم به ذکر است، استاندار و فرماندار قم از دیگر حاضران در این جلسه بودند؛ این جلسه با مداحی حاج عباس حیدرزاده پایان یافت./۸۳۷/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات