۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۵۴۹۱۷۹
حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری:

عذاب خوار کننده ای در انتظار آزار دهندگان رسول خدا و مؤمنان است

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به آیه ۵۷ سوره احزاب گفت: خداوند برای کسانی که رسولش را مورد آزار و اذیت قرار می دهند عذابی رسوا کننده و خوارکننده قرار داده است.
صالحی خوانساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به آیه 57 سوره احزاب گفت: خداوند در این آیه از قرآن کریم می فرماید«إِنَّ الَّذِينَ يُؤْذُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَأَعَدَّ لَهُمْ عَذَابًا مُهِينًا» یعنی آنان که خدا و رسول را (به عصیان و مخالفت) آزار و اذیّت می‌کنند خدا آنها را در دنیا و آخرت لعن کرده (و از رحمت خود دور گرداند) و بر آنان عذابی با ذلّت و خواری مهیّا ساخته است.

وی افزود: در اینجا باید توجه کرد که منظور لعن، لعن مشرکان نیست چرا که خداوند به استناد قاعده رحمت خود به تمامی انسان ها اعم از مشرک و مؤمن نعمت و روزی می دهد؛ بنابراین در اینجا باید منظور از کسانی که مورد لعن خداوند قرار می گیرند گروه خاصی است.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: در این آیه به صراحت گروهی که مورد لعن خداوند هستند معرفی شده و قرآن کریم می فرماید« کسی که موجب آزار و اذیت خداوند و رسول خدا(ص) شود در قیامت مورد لعن است و خداوند او را در عذابی خوار کننده و رسوا کننده قرار می دهد».

وی افزود: منظور از عذاب خوار کننده  این است که خداوند کسانی که رسولش را مورد آزار و اذیت قرار داده اند در دنیا و آخرت از قاعده لطف و رحمت خود که یک قاعده همگانی است محروم می کند و همچنین این گروه در آخرت نیز اجازه قرب الی الله را پیدا نمی کنند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: علت لعن خداوند به این گروه این است که این افراد به خداوند و رسولش جسارت کرده و حریم و حدود الهی را زیر پا گذاشته و از فرمان خداوند سرپیچی کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری با بیان اینکه امام صادق(ع) می فرماید«در روز قیامت منادی ندا می دهد که چه قومی اذیت کنندگان مؤمنین و رسول الله(ص) هستند و این گروه به پا می خیزند و با وجود اینکه هنوز به جهنم می روند در صورت آنها ذره ای گوشت و پوست وجود دارد پس منادی می گوید ای اهل محشر این ها کسانی هستند که در دنیا به مؤمنین آزار رسانده و با آن دشمنی کرده و از آنها عیب جویی می کردند بعد از اینکه این گروه در نزد اهل محشر رسوا شدند آنها را به سوی جهنم می برند».

وی با بیان این که قرآن کریم از امت اسلامی به عنوان اخوه و برادر یاد می کند، یادآور شد: کسانی که به مؤمنان و به ویژه رسول خدا(ص) آزار رسانده و از فرمان ایشان تبعیت نکرده و اهل بیت ایشان به ویژه حضرت زهرا(س) را مورد آزار قرار داده اند، چنین سرنوشتی در انتظارشان است./۹۶۸/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات