۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۴۹۰۱۲
آیت الله علوی گرگانی:

سلامت جامعه در گرو سلامت محیط زیست است

حضرت آیت الله علوی گرگانی سلامت جامعه را در گرو سلامت محیط زیست دانست وگفت: برخی از مردم و مسؤولان به مسأله محیط زیست اهمیتی نمی دهند در حالی که سلامتی جامعه در گرو سلامت محیط زیست است.
آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی صیح امروز در دیدار با مدیرکل و جمعی از معاونان محیط زیست استان قم با اشاره به اهمیت حفاظت از محیط زیست عنوان کرد: مدیریت در عرصه محیط زیست مسؤولیت بزرگ و خطیری است و ما امروز در قم با مشکلاتی در زمینه محیط زیست مواجه هستیم که مردم و مسؤولان باید بیشتر در این زمینه مراقبت و مواظبت داشته باشند.

وی افزود:  امام سجاد(ع) در رساله حقوق خود به حقوق مختلفی که برای انسان ها وجود دارد اشاره کرده اند که یکی از این حقوق، حقوق جانوران، گیاهان و حیوانات است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: متأسفانه امروز در جامعه ما به موضوع محیط زیست توجه نمی شود و مسامحه کاری بسیاری در موضوعات محیط زیست دیده می شود.

وی سلامت جامعه را در گرو سلامت محیط زیست دانست و خاطرنشان کرد: برخی از مردم و مسؤولان به مسأله محیط زیست اهمیتی نمی دهند در حالی که سلامتی جامعه در گرو سلامت محیط زیست است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی اضافه کرد: آلودگی های هوا یکی از مسائلی است که سبب شده تا مشکلات و بیماری های فراوانی در کشور به وجود آید و این در حالی است که افرادی که در محیط سالم زندگی می کنند از عمر طولانی تری برخوردارند.

وی ادامه داد: یکی از مسائل درباره محیط زیست این است که انسان آفت ها را از خود دور کند و در برخی از روایات اشاره شده است که انسان ها باید چگونه در بین مردم زندگی کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تأکید کرد: قرآن نیز رسول اکرم(ص) را اسوه حسنه معرفی می کند و ما باید در زندگی خود گفتار، رفتار و کردار اهل بیت(ع) را اسوه قرار دهیم؛ انسان کامل انسانی است که حق هر چیزی را حفظ کند و بهترین دستور این است که حق هر صاحب حقی را بدهیم./872/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات