۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۵۴۵۸۸۷
آذری جهرمی خبر داد؛

در خواست برای رفع فیلتر شبکه های اجتماعی در مناطق دارای آرامش

وزیر ارتباطات در خصوص رفع فیلتر شبکه‌های اجتماعی گفت: خوشبختانه کشور در آستانه آرامش است و ما نیز از شورای امنیت ملی خواسته‌ایم که مناطقی که آرامش به آنها بازگشته است در آن نقاط فیلتر شبکه‌های مجازی را برداریم.
جهرمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران، در خصوص فیلتر بودن شبکه‌های اجتماعی گفت: برای فیلتر شدن شبکه‌های اجتماعی در شورای امنیت ملی آراء موافق و مخالف وجود داشت ولی نهایتا تصمیم براین شد که در شرایط فعلی کشور این شبکه‌ها فیلتر شوند.

وی ادامه داد: البته ما در جلسه شورای امنیت ملی به موضوع دسترسی آزاد به اطلاعات و هم به امنیت در حقوق شهروندی اشاره کردیم ولی متاسفانه طی این روزها برخی از کانال‌های تلگرامی مردم را به آشوب  دعوت کردند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: از مدیران کانال‌های تلگرامی خواستار محدودیت شدیم اما متاسفانه کانال‌های جدید راه‌اندازی شد که کار خود را از سر گرفتند، ما نباید فراموش کنیم که در هیچ کشوری اجازه فعالیت این چنین کانال‌هایی وجود ندارد.

آذری جهرمی تاکید کرد: ما مکاتبات خود با مدیران کانال‌های تلگرامی را داشته‌ایم تا از اقدامات تروریستی جلوگیری شود از این رو از مردم هم تقاضا داریم این موضوع را به گوش مدیران تلگرام برسانند.

وی افزود: خوشبختانه کشور در آستانه آرامش است و ما نیز از شورای امنیت ملی خواسته‌ایم که مناطقی که آرامش به آنها بازگشته است در آن نقاط فیلتر شبکه‌های مجازی را برداریم.

آذری جهرمی با بیان این سوء استفاده برخی وضعیت آرامش زندگی عمومی مردم را برهم زده است، خاطرنشان کرد: ما بین موضوع بازگذاشتن این فضا دچار تردید بودیم زیرا از یک سوء مسدودی این فضا باعث نارضایتی مردم شده است و از سوی دیگر مساله امنیت ملی مطرح بود، با این وجود دسترسی آزاد در منشور حقوق شهروندی و هم امنیت حق مردم است که در این میان دولت و شورای امنیت کشور کارگزار این مساله هستند که ریاست آن برعهده وزیر کشور است.

وی ادامه داد: متاسفانه خیلی از کانال‌های تلگرامی مردم را به حرکات تروریستی تشویق کردند و همین موضوع باعث شد که مساله امنیت ملی را در اولویت قرار دهیم، آمارها و مستندات در مورد این مساله وجود دارد و اگر هم تا این لحظه در این مورد آمار و مستنداتی ارائه نکرده‌ایم به دلیل عدم ترویج خشونت بوده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه برخی از کانال‌های تلگرامی مردم را به آتش زدن خانه مسؤولان، مساجد، تکایا و حمله به مراکز نظامی تشویق می‌کردند، تصریح کرد:  در هیچ جای دنیا اجازه چنین فعالیت‌هایی به افراد حتی در فضاهای اجتماعی داده نمی‌شود از این رو ما تصمیم به مسدود کردن این فضا گرفتیم.

آذری جهرمی با اشاره به نگاه مسؤولان کشور به فضای مجازی اضافه کرد: کشور ما در مسائل سیاسی و همچنین انتقادی همیشه باز عمل می‌کند و همه ظرفیت انتقادی این فضا را پذیرفته‌اند، حتی شاهد هستیم که سخت‌ترین انتقادها در این فضا به دولت می‌شود و دولت هم این موضوع را قبول می‌کند.

وی در پایان گفت: فازی که شبکه‌های اجتماعی در این شرایط در کشور ایجاد کردند و نوع برخورد آنها در این فضا به ویژه در فضا تلگرام فاز ترویج خشونت و رفتارهای تروریستی بود./816/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات