۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۲
کد خبر: ۵۴۵۱۰۳
حجت الاسلام والمسلمین فقیهی:

روگرداندن از ولایت امام علی خیانت و فتنه‌ای بزرگ است

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه روگرداندن از ولایت امام علی(ع) خیانت و فتنه‌ای بزرگ است، گفت: این خیانت و فتنه بزرگ از درون امت و از سوی ظالمان انجام شده و اشاره به یک گروه خاص دارد.
فقیهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد فقیهی امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به آیه 27 و 28 سوره انفال گفت: خداوند در این دو آیه می فرماید«يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لا تَخُونُوا اللَّهَ وَ الرَّسُولَ وَ تَخُونُوا أَماناتِکُمْ وَ أَنْتُمْ تَعْلَمُونَ*وَ اعْلَمُوا أَنَّما أَمْوالُکُمْ وَ أَوْلادُکُمْ فِتْنَةٌ وَ أَنَّ اللَّهَ عِنْدَهُ أَجْرٌ عَظيمٌ28» یعنی (ای کسانیکه ایمان آورده اید خدا و رسول را، خیانت نکنید و مبادا در امانتهای خود خیانت کنید، با اینکه می دانید) و بدانید که اموال و فرزندانتان وسیله آزمایش شما هستند و پاداش بزرگ تنها نزد خداونداست.

وی افزود: همانطور که در ترجمه این آیه مطرح شد این آیات به خیانت آگاهانه مردم نسبت به خدا و رسولش اشاره دارد و از مردم خواسته شده که خیانت نکنند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: خیانت در امانت شکل های مختلفی دارد و باید دقت کرد که هرکس به دین خدا عمل نکرده و فرمان رسول خدا(ص) را نادیده بگیرد مرتکب خیانت آگاهانه شده و خیانت آگاهانه حرام بوده و کیفر شدید دارد.

حجت الاسلام و المسلمین فقیهی با بیان اینکه اگر خیانت از روی جهالت باشد عذری به گردن مرتکب شونده آن نیست، تصریح کرد: در اینجا منظور از خیانت و فتنه بزرگ عدول از ولایت امام علی(ع) است و قرآن کریم اشاره دارد که این خیانت و فتنه بزرگ از درون امت و از سوی ظالمان انجام شده و اشاره به یک گروه خاص دارد.

وی افزود: قرآن کریم به این علت این خیانت را مذمت می کند که آگاهانه صورت گرفته و باید توجه داشت که خیانت نیز با نفاق وجوه مشترکی دارند اما مهم ترین تفاوت خائن و منافق در این است که خائن در امانت های مردم خیانت کرده و منافق در امانات الهی خیانت می کند.

استاد حوزه علمیه قم ریشه خیانت به مردم را دل بستگی به دنیا عنوان کرد، گفت: اگر حب الدنیا نبود بسیاری از گناهان انجام نمی شد و ریشه خیانت به مردم در دلبستگی به دنیا است و قرآن کریم جمع آوری مال را جز گرفتاری برای انسان نمی داند و می فرماید که مال دنیا و اولاد مایه آزمایش انسان هستند./837/پ۲۰۳/ی

ارسال نظرات