۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۵۴۵۰۷۰
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه:

مدیریت جهادی راهکار مقابله با بحران ها و مشکلات جامعه است

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با بیان این که وقتی یک ملت مورد هجمه و توطئه دشمنان قرار می گیرد تنها مدیریت معمول کافی نخواهد بود، گفت: در چنین شرایطی باید یک مدیریت جهادی در جامعه حاکم باشد.
حجت الاسلام تقوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام والمسلمین سيد رضا تقوي، رييس شوراي سياست گذاري ائمه جمعه امروز در اجلاسيه ائمه جمعه مازندران در اردوگاه شهيد هاشمي نژاد بهشهر، یکی از مهم ترین ارکان زندگی را مدیریت عنوان کرد و گفت: جامعه بدون مدیر به اهداف خود دست نخواهد یافت.

وی با اشاره به این که در اسلام مديريت براي زندگي اجتماعي يك ضرورت مهم است و در تشيع، مديريت امت بر عهده امام است و زمين بدون امام نمي تواند به حركت ادامه دهد.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با بیان این که در نظام اسلامي همه كساني كه در محدوده حاكميت قرار دارند مورد احترام هستند و بايد براي تعالي اسلام و انقلاب تلاش كنند، بیان داشت: امروز آحاد جامعه به ویژه مدیران رسالت بسیار مهمی در تعالی جامعه اسلامی بر عهده دارند.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه انقلابی و جهادی بودن را ویژگی و شاخصه مهم مدیر در نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: امروز جهادی بودن و همچنین برخوردار بودن از تفکر انقلابی جهت و سمت و سوی مدیران را مشخص خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی در ادامه سخنان خود با بیان این که وقتی یک ملت مورد هجمه و توطئه دشمنان قرار می گیرد تنها مدیریت معمول کافی نخواهد بود، بیان داشت: در چنین شرایطی باید یک مدیریت جهادی در جامعه حاکم باشد و وارد صحنه شد.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با اشاره به این که در مدیریت جهادی تنها با کار و تلاش معنا دارد و باید تلاشی که صورت می گیرد مشخص شده باشد، خاطرنشان کرد: تلاش براي مقابله با دشمن و معنويت گرایی باید با قوت انجام شود.

وی با بیان این که مديريت جهادي تنها مديريت نيست بلكه مجموعه و اركان يعني مدير، همكاران و ساختار بايد همكاري لازم را انجام دهند، تصریح کرد: مديريت جهادي بايد متناسب با چنين شرايطي اصلاح شود.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با بیان این که مدير جهادي دلبستگي به دنيا ندارد و قبل از ديگران عمل مي كند، تصریح کرد: به طور حتم اگر مدیریت جهادی در همه بخش های کشور حاکم باشد، جامعه ما مشکلات و بحران ها را به راحتی پشت سر خواهد گذاشت.

وی با اشاره به این که ما در کشور مشکل مدیریت داریم و در برخی مواقع نیز مدیران همراه نیستند، گفت: اما برخي مديران همراه هستند و ضوابط نيازمند اصلاح است كه بايد در اين بخش ها با تلاش بيشتری وارد عمل شده و با اصلاح امور براي توسعه بيشتر تلاش كرد.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه بر ضرورت برداشتن موانع پیش روی مدیریت ها در کشور تأکید کرد و افزود: با اين موانع هيچ مديریتي نمي تواند ادامه راه دهد و برخي از مشكلات هم از سيستم اداري است.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی در ادامه سخنان خود از فعالیت 900 تریبون نماز جمعه در سراسر کشور خبر داد و گفت: امروز نماز جمعه با این میزان تریبون داراي يك لشکر فرهنگي است در خدمت به نظام و آرمان هاي انقلاب قرار دارد.

وی در ادامه سخنان خود به سالروز حماسه نهم دی اشاره کرد و با بیان این که برای پاسداشت این روز مهم باید با هماهنگی لازم و نشاط بیشتر وارد عمل شد، بیان داشت: باید با بزرگداشت این حماسه تاریخی توطئه، ترفندها و فتنه های دشنان را خنثی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با بیان این که اگر مسائل در جامعه را مي توان در بيرون مديريت كرد، مديريت شود و كار به تريبون نماز جمعه نكشد، گفت: مردم مشكل معيشت دارند، يارانه ها مشكل ساز شده و مؤسسات مالي اموال مردم را گرفته و مشكل ساز شده اند که همه این مسائل باید با یک مدیریت صحیح حل و فصل شود./۱۳۱۷/پ203/ب1

ارسال نظرات