۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۵۴۴۸۳۱
حجت الاسلام آقاجانی تشریح کرد؛

روش های صحیح تربیت نوجوان

روانشناس بالینی حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت تربیت صحیح در دروان نوجوانی گفت: نوجوانی دوره چیرگی فکری است و اساتید حوزه های علمیه به ویژه اساتید مدارس علمیه سطح یک باید طلاب را با نحوه تفکر و استدلال صحیح مختص نوجوانان آشنا کنند.
حجت الاسلام آقا جانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام محمد صادق آقاجانی استاد اداره تربیت مشاوره معاون تهذیب حوزه های علمیه بعد از ظهر امروز در  کارگاه دانش افزایی اساتید حوزه علمیه همدان با اشاره به آسیب های دوره نوجوانی بیان داشت: از آنجایی که نوجوانی دوره ای حساس است مربیان تربیتی باید نگاه ویژه ای به مسایل تربیتی داشته باشند.

وی تصریح کرد: اساتید مدارس علمیه باید بپذیرند که نوجوانی دوره  تغییرات روحی و روانی در  انسان ها است و نباید از ابزار مقایسه برای تادیب و تربیت استفاده کنند.

نویسنده کتاب خانواده و کودک با اشاره به آسیب های دوره نوجوانی گفت: از مشکلات دوران نوجوانی می توان به کمال گرایی، عدم کنترل فاصله و وابستگی در این دوره از زندگی بشر اشاره کرد.

وی در ادامه افزود: نوجوانی دورانی است که بلوغ جنسی در افراد به اوج خود می رسد از این رو اساتید مدارس علمیه باید نسبت به این رویداد طبیعی به افراد راه کارهای تربیتی مناسب ارایه دهند.

روانشناس بالینی حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت تربیت صحیح در دروان نوجوانی خاطرنشان کرد: نوجوانی دوره چیرگی فکری است و اساتید حوزه های علمیه به ویژه اساتید مدارس علمیه سطح یکم باید با نحوه تفکر و استدلال صحیح آشنا باشند.

وی در ادامه افزود: نوجوانی زمانی است که افراد از نظر شناختی تغییر می کنند و بیشتر استدلالی فکر می کنند از این رو باید اساتید و مربیان حوزوی باید به طلاب نوجوان نحوه استدلال و تفکر صحیح را بیاموزند.

وی در پایان گفت: نتیجه تفکر صحیح در نوجوانی خودشناسی و جهان بینی است که در آینده نوجوان تاثیر بسزایی دارد و نقش مربیان در این باره جهت دهی صحیح به فکر و زندگی نوجوان است./۹۷۹/پ۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات