۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۵۴۴۵۴۲
آیت الله طبرسی:

معضلات فرهنگی ناشی از بی توجهی مسؤولان به هشدارهای رهبری است

آیت الله طبرسی، گسترش روز افزون بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی کشور را ناشی از بی توجهی برخی مسؤولان نسبت به هشدارهای مقام معظم رهبری و دلسوزان نظام در گذشته دانست.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه شورای هماهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با مهم ارزیابی کردن مسأله امر به معروف و نهی از منکر گفت: متأسفانه برخی از احکام و قوانین مهم دینی تنها بر روی کاغذ مانده و در مرحله اجرا مورد بی مهری قرار گرفته است.

وی با بیان این که بسیاری از آسیب های اجتماعی و فرهنگی جامعه را می توان با فرهنگ امر به معروف و نهی از منگر کاهش داد، افزود: امروز نیازمند یک همصدایی و وحدت رویه در اجرای برنامه های دینی و فرهنگی در جامعه هستیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که جامعه اسلامی امروز با آسیب های بسیاری در حوزه فرهنگی و اجتماعی مواجه است، تصریح کرد: متأسفانه به دلیل بی توجهی به این مسائل هر روز شاهد گسترش آن نیز هستیم.

آیت الله طبرسی وجود اعتیاد، طلاق، بدحجابی و مفاسد اجتماعی را از جمله مهم ترین معضلاتی دانست که امروز جامعه با آن رو به رو است و گفت: وجود این گونه معضلات اجتماعی زیبنده جامعه اسلامی نیست و باید با برنامه ریزی کاهش پیدا کند و رفع شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که رشد روز افزون این آسیب ها را نشان دهنده عدم توجه به ارزش های دینی و اخلاقی در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: اگر نگاه جامعه به مسائل و مباحث دینی عمیق تر شود به طور حتم این گونه آسیب ها نیز در جامعه کاهش پیدا خواهد کرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که هدف دشمن از ترویج فساد و بی بندوباری در جامعه اسلامی، استحاله فرهنگی در کشورمان است، خاطرنشان کرد: راه جلوگیری از این توطئه دشمن ترویج ارزش های دینی و انقلابی در بخش های مختلف جامعه است.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که متأسفانه برخی ها در داخل در حوزه فرهنگی نیز نگاه به بیرون دارند، تصریح کرد: فرهنگ غرب بر پایه اصول مادی و غیر الهی بنا شده است که با اصول دینی و ارزشی جامعه ما ناسازگار است.

وی با بیان این که تنها راه کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه، گسترش مفاهیم دینی است، خاطرنشان کرد: در همین مسیر می توانیم از ظرفیت فریضه دینی امر به معروف و نهی از منکر نیز به منظور کاهش این آسیب ها در جامعه بهره گیریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک وظیفه مهم اجتماعی یاد کرد و افزود: این فریضه ارزشمند دینی در چینش فقه اسلامی در ردیف احکام سیاسی قرار داده شده است.

امام جمعه ساری با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر هم ردیف با جهاد است، بیان داشت: دین مبین اسلام به منظور اصلاح جامعه، جذب یکدیگر و همچنین کاهش بسیاری از مفاسد و مشکلات اجتماعی فریضه امر به معروف و نهی از منکر را در رده احکام سیاسی قرار داده که باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که امروز یکی از مهم ترین مشکلات جامعه ما مسأله اشتغال است، افزود: اما نباید به بهانه مسائل اقتصادی از موضوعات مهم فرهنگی کشور غافل شویم.

آیت الله طبرسی، گسترش روز افزون بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی کشور را ناشی از بی توجهی برخی مسؤولان نسبت به هشدارهای مقام معظم رهبری و دلسوزان نظام در گذشته دانست و تصریح کرد: اگر از همان سال های قبل نسبت به جلوگیری از اثرگذاری هجمه های فرهنگی فکری اساسی می شد امروز شاهد این مشکلات در حوزه فرهنگی نبودیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله کاهش نرخ جمعیت در کشورمان اشاره کرد و با بیان این که این موضوع در چند اخیر به یک بحران مهم در کشور تبدیل خواهد شد، گفت: متأسفانه بر اساس آماری که امروز ارائه می دهند مردم و خانواده ها علاقه چندانی به فرزند آوری ندارند./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات