۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۰
کد خبر: ۵۴۴۰۰۶
حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی خبر داد؛

تحصیل هفت هزار طلبه خواهر در جامعه الزهرا

مدیر جامعه ‌الزهرا‌(س) از تحصیل هفت هزار طلبه خواهر در این مرکز حوزوی خبر داد و گفت: همه برنامه های حوزه خواهران قرآن محور است.

حوزه های علمیه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مسؤولان، استادان و طلاب جامعة الزهرا(س) قم عصر امروز با حضرت آیت الله حسین نوری همدانی دیدار کردند.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام سید محمود مدنی در این دیدار با اشاره به اینکه در جامعة ‌الزهرا‌(س) 7 هزار طلبه در حال تحصیل هستند، گفت: از میان این طلاب حدود 500 نفر حافظ قرآن کریم داریم که تعداد 100 نفر آنها حافظ کل هستند.

مدیر جامعة ‌الزهرا‌(س) با بیان اینکه همه برنامه های حوزه خواهران قرآن محور است، اظهار داشت: سعی شده است در برنامه های آینده نیز این محوریت را رعایت کنیم و طبق مبانی قرآن کریم پیش برویم.

وی به پیروزی های اخیر جبهه مقاومت اشاره کرد و عنوان داشت: پیروزی های جبهه اسلام به یقین منتهی به پیروزی کل اسلام بر کفر خواهد شد.

حجت الاسلام مدنی در پایان با اشاره به اینکه غایت اصلی ما فراگیر کردن معارف نورانی قرآن کریم است، ابراز داشت: امید می رود با فعالیت های دینی بتوانیم زمینه ساز ظهور مهدوی باشیم.

در ادامه این دیدار حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه جامعه امروزی به وجود افرادی که در زمینه علوم اهل بیت(ع) گام برمی دارند نیاز دارد، گفت: هیچ شغلی همانند شغل طلبگی با ارزش نیست و افتخارمان این است که شغل مان طلب معارف اهل بیت(ع) است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: اخلاص، همت بلند، جدیت و کوشش، منظم بودن، معنویت، احترام به استاد و توجه به قرآن از جمله شرایط موفقیت در طلبگی است؛ همچنین طلاب باید نسبت به فراگیری صرف و نحو اهتمام ویژه بورزند، چراکه اگر طلبه ای در این زمینه ضعیف باشد، عالمی محقق نخواهد شد.

وی با بیان اینکه یهود یک فرقه است که در مقابل اسلام جبهه گیری می کند، ابراز داشت: بر اساس نص آیات قرآن کریم خداوند حکم به ذلت یهودیان داده است و ضرورت دارد که مسلمانان با نهایت قدرت در مقابل آنها ایستادگی کنند تا آنها بر مسلمانان غلبه نکنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی اقدام اخیر ترامپ مبنی بر اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تصریح کرد: قدس و مسجدالاقصی متعلق به همه مسلمانان بوده و امروزه موضوع اصلی اسلام همین مسأله است؛ بنابراین شعار دادن و تظاهرات کردن به تنهایی کافی نیست، بلکه همگان باید به میدان آمده و فعالانه مبارزه کنند./841/پ۲۰۳/ی

ارسال نظرات