۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۵۴۳۹۹۴
آیت الله نوری همدانی:

قوانین اسلامی و قرآنی در جامعه اجرایی شود

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه حوزه علمیه باید در متن وقایع امروزی قرار گیرد، گفت: در حوزه های علمیه باید عده ای باشند تا وظیفه اجرا و عملی سازی قوانین اسلامی و قرآنی را بر عهده بگیرند.
حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید عصر امروز در دیدار طلاب جامعة الزهرا(س) قم با اشاره به اینکه جامعه امروزی به وجود افرادی که در زمینه علوم اهل بیت(ع) گام برمی دارند نیاز دارد، گفت: هیچ شغلی همانند شغل طلبگی با ارزش نیست و افتخارمان این است که شغل مان طلب معارف اهل بیت(ع) است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: اخلاص، همت بلند، جدیت و کوشش، منظم بودن، معنویت، احترام به استاد و توجه به قرآن از جمله شرایط موفقیت در طلبگی است؛ همچنین طلاب باید نسبت به فراگیری صرف و نحو اهتمام ویژه بورزند، چراکه اگر طلبه ای در این زمینه ضعیف باشد، عالمی محقق نخواهد شد.

وی با بیان اینکه یهود یک فرقه است که در مقابل اسلام جبهه گیری می کند، ابراز داشت: بر اساس نص آیات قرآن کریم خداوند حکم به ذلت یهودیان داده است و ضرورت دارد که مسلمانان با نهایت قدرت در مقابل آنها ایستادگی کنند تا آنها بر مسلمانان غلبه نکنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی اقدام اخیر ترامپ مبنی بر اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تصریح کرد: قدس و مسجدالاقصی متعلق به همه مسلمانان بوده و امروزه موضوع اصلی اسلام همین مسأله است؛ بنابراین شعار دادن و تظاهرات کردن به تنهایی کافی نیست، بلکه همگان باید به میدان آمده و فعالانه مبارزه کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه حوزه علمیه باید در متن وقایع امروزی قرار گیرد، عنوان داشت: در حوزه های علمیه باید عده ای باشند تا وظیفه اجرا و عملی سازی قوانین اسلامی و قرآنی را بر عهده بگیرند.

وی بر ضرورت توجه به قرآن کریم تأکید کرد و بیان داشت: مسؤولان حوزه علمیه باید برای طلاب برنامه های قرآنی بیشتری طرح کنند و همچنین کتاب های صحیفه نور، تبیان و وصیت نامه امام خمینی(ره) را در اختیار آنها قرار دهند؛ ضروری است طلاب با ابعاد مختلف شخصیت امام راحل آشنا شوند تا در مسیری که ایشان به عنوان آرمان برای انقلاب اسلامی مطرح کرده اند، قرار گیرند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در بخشی دیگر از سخنان خود فقه در معنای وسیع را اینگونه توصیف کرد: فقه شامل معارف اعتقادی، اخلاقی، عبادی، اقتصادی، معاشرتی، فرهنگی، سیاسی، حکومتی، قضائی و جهادی است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در پایان با تأکید بر لزوم توجه طلاب به امام زمان(عج)  یادآور شد: ما باید با تقویت انقلاب اسلامی زمینه ظهور مهدوی را فراهم کنیم، همچنین در تمام طول روز باید به یاد امام عصر(عج) باشیم و در همه امور رضای ایشان را در نظر بگیریم./841/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات