۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۵۴۳۷۷۰
سردبیر مجله آینه پژوهش:

کتابخانه مجلات راه اندازی شود

سردبیر مجله آینه پژوهش با تاکید بر راه اندازی کتابخانه مجلات گفت: کتابخانه مجلات راه اندازی شود تا فضلا آنها را بخوانند و افق های تازه دنیای معاصر را بدانند.
حجت الاسلام والمسلمین مهدوی راد سردبیر مجله آینه پژوهشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدوی راد پیش از ظهر امروز در مراسم «تجلیل از مجلات برتر دفتر تبلیغات اسلامی» که در حاشیه سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم که در مرکز همایش های غدیر برگزار شد، اظهار داشت: خدای متعال در آیات قرآن در جاهای مختلف سخن از حرف بلیغ و سدید کرده است، ولی این دو کلمه در مجلات مشاهده نمی شود؛ یعنی مجلات علمی پژوهشی  از بلاغت و سدید بودن کافی برخوردار نیستند.

سردبیر مجله آینه پژوهشی افزود: متأسفانه در جامعه علمی کمتر توجه  به محتوای مجلات می شود و کسانی که مباحثی را در مجلات علمی پژوهشی قلم می زنند و مقاله منتشر می کنند از تخصص لازم برخوردار نیستند، حتی این مسئله در مقالات علمی پژوهشی دانشگاه ها هم وجود دارد.

وی با بیان اینکه شاهد شکستن مرزهای ایدئولوژیکی هستیم و مجلات یکی از راه های انتقال علم، نظریه و تئوری است اظهار داشت: یکی از کارهاییی که هیچ وقت اجرایی نشده، این است که کتابخانه مجلات شکل گیرد تا فضلا آنها را بخوانند و افق های تازه دنیای معاصر را بدانند و بشناسند و اگر این مجلات به زبان های مختلف ترجمه شود، اثر آن دو چندان خواهد بود.

حجت الاسلام  مهدوی راد عنوان کرد: جای خوشحالی است که در مراکز علمی سایر کشورهای اسلامی مانند عراق مجلات علمی منتشر می شود و لازم است که پژوهشگران از این مجلات با خبر باشند و موضوعات پژوهشی علمی آن  را بدانند و از مباحث آن برای تحقیقات استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از راه هایی که بدانیم چه اتفاقی در دنیا می افتد مجلات است. تئوری ها در مجلات مطرح می شود و در ادامه گسترش پیدا  می کند. این مشکل ما است که آثار پژوهشی زیادی نوشته می شود اما در همین منطقه خودمان می ماند. در ایران کتابخانه ای باید مجلات را جمع آوری کند در صورتی که امکان آن وجود ندارد که به صورت مکتوب جمع آوری شود، مجلات به صورت الکترونیکی آرشیو شود./۸۲۲/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات