۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۵۴۱۹۲۳
حجت الاسلام رنجبر:

کلام رسول خدا سراسر نور و روشنگری است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه کلام رسول خدا(ص) سراسر نور و روشنگری است، گفت: سخن پیامبر(ص) کلام خداوند است.
حجت الاسلام رنجبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رنجبر استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت میلاد پربرکت نبی اکرم محمد مصطفی(ص) و امام جعفرصادق(ع) در مسجد جامع غدیر خم برگزار شد، گفت: انسان باید همانند چوب نی تهی از کینه‌ها، نفرت‌ها، هوای نفس و کدورت‌ها باشد تا منشأ زیبایی‌ها شود.

وی افزود: واژه نی در کلام اهل معرفت برای اولیای الهی به کار می‌رود زیرا وجود مقدس اهل بیت(ع) از هرگونه هوا و هوس، کینه و نفرت تهی است.

حجت الاسلام رنجبر با بیان اینکه سخنان اهل بیت(ع) سراسر زیبا و دلنشین است، ابراز کرد: حضرات معصومین(ع) مصداق همان نی تهی از بدی‌ها و زشتی‌ها هستند که خداوند با دمیدن در وجود مقدس آنان صدای زیبای خود را به گوش ما انسان‌ها می‌رساند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: نی اگر مصداق اکمل و اتمی بخواهد داشته باشد وجود مقدس پیامبر(ص) است بر همین اساس پیامبر(ص) هز چه دارند و بیان می‌کنند از خودش نیست بلکه به طور کامل از ناحیه خداوند متعال است بنابراین سخن ایشان کلام خداوند است.

وی با اشاره به اینکه کلام رسول خدا(ص) سراسر نور و روشنگری است، اظهار داشت: نفس انسان همانند باد خاموش کننده روشنایی و حرارت آتش است، ظلمت و تاریکی ثمره سرپیچی انسان از فرامین و دستورات خداوند متعال است.

حجت الاسلام رنجبر با اشاره به اینکه خداوند برخلاف انسان در همه لحظات هوشیار و بیدار است، گفت: انسان‌هایی می‌توانند با پیامبرالهی همراه شوند که از دنیا دل بریده باشند.

استاد اخلاق حوزه علمیه در پایان خاظر نشان کرد: پیامبراکرم(ص) به همه مردم تعظیم و تکریم می‌کردند امام علی(ع) فرمودند: هنگامی که در یک مجلس می‌نشستیم پیامبر خدا به همه حاضران آن مجلس به یک میزان نگاه می‌کردند و فرقی بین افراد قائل نبودند برای همین کسی احساس نمی‌کرد فردی از حاضران در نگاه پیامبر(ص) محبوب‌تر باشد، نگاه ایشان سراسر عدالت بود./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات