مقابله با فرهنگ انتظار نتیجه نپذیرفتن عدالت است

حجت الاسلام علی عباسی، مدیر حوزه علمیه استان، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین درباره حفظ اصالتهای دینی در عصر غیبت گفت: آشنایی با دین راه حفظ اصالتهای دینی است که در این راستا آشنایی با منابع دینی از جمله قرآن به عنوان مهمترین آنها بسیار موثر است.
وی ادامه داد: آشنایی با سیره و سنت و روایات صحیحی که از ائمه(ع) موجود است نیز راه دیگر آشنایی با دین است، برای نمونه اصول کافی منبعی مناسب برای این منظور بوده و دایره المعارفی از اصول دینی به شمار میآید، البته در کنار
حجت الاسلام عباسی سپس با اشاره به مصادیق فرهنگ انتظار در سبک زندگی اسلامی ابراز داشت: معاشرت نیکو، صله رحم، رعایت حقوق فردی و اجتماعی و حکومت، رسیدگی به مستضعفین، برخورد مناسب با ارباب رجوع و مبارزه و جهاد در راه خدا از جمله مواردی هستند که با سبک زندگی مهدی تناسب دارند.
وی در ادامه با بیان مصادیق مبارزه در راه خدا اظهار داشت: در مبارزه و جهاد در راه خدا مبارزه نظامی و فرهنگی هر دو مطرح هستند، که در قالب اقدامات گوناگونی همچون شرکت در مانورها، مبارزه با دشمنان و گروههای تکفیری به صورت نظامی و رسیدگی و تلاش در جهت رفع آسیبهای اجتماعی همچون طلاق، اعتیاد، اشتغال و امر به معروف و نهی از منکر تجلی مییابند.
مدیر حوزه علمیه استان قزوین با اشاره به علت تهدید بودن تفکر مهدوی برای جریانهای ضد دینی و مادی گرایانه خاطر نشان کرد: مقابله با فرهنگ مهدوی توسط جریانهای مادی گرایانه و ضد دینی موضوعی ریشهای و تاریخی است؛ از آنجایی که اجرای عدالت هدف بزرگ امام زمان(عج) است مخالفان عدالت با این تفکر نیز مخالف هستند.
وی ادامه داد: افرادی که در پی تکبر و غلبه بر مظلومان هستند با حکومت امام زمان(عج) چه در زمان حال و چه در زمان ظهور مخالف هستند؛ در واقع نپذیرفتن عدالت علت اصلی مقابله با فرهنگ انتظار را شکل میدهد.
این کارشناس دینی در پایان درباره راههای مقابله با شبهها و اقدامات مخالفان فرهنگ انتظار گفت: لازم است مبلغان ابتدا شبهه شناسی کرده و پس از آن با استفاده از منابع دینی پاسخ آنها را یافته و از راههای متناسب با مخاطب و با استفاده از ابزارهای متنوع آنها را به جامعه و بهویژه به گروههایی که جوانان در آنها حضور فعال دارند منتقل سازند./955/ت302/س