۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۵۴۰۹۶۲
آیت الله مصباح یزدی:

تقویت مسائل دینی و فرهنگی مشکلات جامعه را حل می کند

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: اگر بخواهیم جامعه اصلاح شود و اهداف انقلاب محقق شده و خون شهدا پایمال نشود، بیشترین همت را باید صرف مسائل فرهنگی در جامعه کرد.
آیت الله مصباح یزدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی در مراسم افتتاحیه همایش دوروزه اقتصاد مقاومتی راه روشن پیشرفت و عدالت که پیش از ظهر امروز در سالن همایش های مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به اهمیت تعیین اولویت ها در فعالیت های اجتماعی عنوان کرد: گاهی تکالیف برای افراد مختلف در یک جامعه متفاوت است و افرادی که می خواهند در کمال اخلاص برای اسلام و انقلاب فعالیت انجام دهند، باید این اولویت ها را مشخص کنند.

وی افزود: افراد یک جامعه مانند اجزای یک بدن هستند که هرکدام برای ادامه حیات خود به دیگر اعضا نیازمند هستند و در بررسی اهمیت نقش افراد مختلف در جامعه باید ارزش کارها را با هدف نهایی جامعه بسنجیم و بر این اساس فعالیت های مختلف را ارزش گذاری کنیم.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: کاری در جامعه ارزشمندتر است که در رشد، کمال، سعادت جامعه و رسیدن آن به قرب الهی مؤثرتر باشد.

وی طبقه بندی و بررسی مشکلات کشور را مهم‌ترین راه رفع آنها دانست و خاطرنشان کرد: در کشور ما هم مشکلات اخلاقی، اقتصادی و اداری وجود دارد که می توان با توجه به میزان اهمیت آنها، این مشکلات را رفع کرد.

آیت الله مصباح یزدی اضافه کرد: در این بررسی، باید این مشکلات را نسبت به هدف جامعه در مسیر رسیدن به رشد و کمال مخصوص انسان که رسیدن به مقام خلافت الهی است طبقه بندی و مهم‌ترین عامل مؤثر در این بخش را مشخص کرد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: تقویت مسائل دینی مردم در جامعه سبب می شود تا نهاد دین، اخلاق و مسؤولیت تقویت شده و مشکلات جامعه حل شود.

وی تأکید کرد: آنچه در هشت سال دفاع مقدس مردم را به جبهه کشاند، دین مردم بود و استقامت در راه دین و نظام هم با توجه بر اعتقاد و فکر و باور و برکات اخلاقی انسان است.

آیت الله مصباح یزدی ابراز کرد: در شرایط مساوی در جامعه باید چیزی را ترجیح داد که کمبودهای جامعه در این موضوعات را تقویت کند و آنچه تعلیم و تربیت و اصلاح جامعه را جهت می دهد، کار فرهنگی است.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در ادامه اظهار کرد: اعتقاد، اخلاق، تربیت صحیح، مسؤولیت پذیری، اخلاص، امانتداری، درستکاری، صداقت و راستگویی از طریق فعالیت های دینی و فرهنگی در جامعه تقویت می شود و اگر این مسائل درست نشود، نمی توان چندان امیدی به اصلاح جامعه داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم جامعه اصلاح شود و اهداف انقلاب محقق شده و خون شهدا پایمال نشود، بیشترین همت را باید صرف مسائل فرهنگی در جامعه کرد./872/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات