۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۷
کد خبر: ۵۴۰۶۴۵
حجت الاسلام انصاری:

حوزه علمیه با سرلوحه قرار دادن مبانی امام راحل به جامعه خدمت کند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حوزه های علمیه باید با سرلوحه قراردادن مبانی حضرت امام و بزرگانی همچون شهید بهشتی به فعالیت بپردازند و خدمت به جامعه را در دستور کار خود قرار دهند.
انصاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجید انصاری عصر امروز در مراسم گرامیداشت نخستین سالگرد درگذشت آیت‌الله عبدالکریم موسوی اردبیلی که در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد،اظهار داشت: با مطالعه تاریخ می‌بینیم که بعد از شهید بهشتی؛ آیت الله موسوی اردبیلی به لحاظ فکری و عملی نقش مهمی در تاسیس قوه‌قضاییه بعد از انقلاب داشت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: آیت الله موسوی اردبیلی با نهضت امام راحل همراه بودند، در دوران بعد از انقلاب شرایط برای مرجعیت آیت الله موسوی اردبیلی آماده بود اما ایشان برای خدمت کردن به مردم و همراهی با انقلاب از این موضوع گذشت.

حجت‌الاسلام انصاری یادآور شد: از حدود سال63 بنده با آن مرحوم همکاری خود را آغاز کردم که در این دوران به خاطر دارم ایشان از وضعیت زندان‌ها رضایت نداشت و امام هم نسبت به این موضوع ناراضی بودند و ایشان از من خواستند که گزارشی در خصوص زندان‌ها ارائه کنم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه آیت الله موسوی اردبیلی در این خصوص سعی رعایت سخنان امام راحل را داشتند، خاطرنشان کرد: در واقع آن مرحوم با بسیاری از بازجوها و قضات برخورد کردند و بسیاری از افراد را برکنار کرد تا سخن امام محقق شود، در اصل دستگاه قضایی مطلوب از منظر امام راحل دستگاهی مستقل بود که قضات تحت فشار بیرونی حکم صادر نکنند.

حجت‌الاسلام انصاری ابراز داشت: قوه‌قضاییه مورد نظر امام باید به نحوی عمل می‌کرد که بازجوها و ضابطین خود را جای قاضی قرار ندهند و حکم صادر نکنند، در واقع امام به دنبال این بود که با جریانات تندی نشود.

وی با ابراز تاسف برای از دست دادن شهید بهشتی در پی جریانات منافقین گفت: این اقدام تروریستی بزرگترین لطمه را به بدنه قوه‌قضاییه وارد کرد زیرا اگر شهید بهشتی حضور داشت و در کنار آیت‌الله موسوی اردبیلی کار مدیریت قوه‌قضاییه را برعهده می‌گرفتند امروز شاهد قوه‌قضاییه‌ای کارامدتر بودیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: این ترور باعث شد که قوه‌قضاییه دچار مشکلاتی شود که چنانچه این عزیزان حضور داشتند با نقطه نظرات اصلاحی خود می‌توانستند کمک‌های زیادی را به این دستگاه کنند.

حجت‌الاسلام انصاری تصریح کرد: ما نباید نقش آیت الله موسوی اردبیلی را به قبل از انقلاب و دوران قوه‌قضاییه محدود کنیم زیرا ایشان در دوره شورای انقلاب هم نقش مهمی ایفا کردند و امام هم به دیدگاه انقلابی و اعتدالی ایشان اعتماد داشتند، به همین منظور امام ایشان را به سمت ریاست قوه‌قضاییه منصوب کردند و آیت الله موسوی اردبیلی نیز هیچگاه از دایره اصلاح و اعتدال خارج نشدند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: حوزه های علمیه نیز باید با سرلوحه قراردادن مبانی حضرت امام و بزرگانی همچون شهید بهشتی به فعالیت بپردازند و خدمت به جامعه را در دستور کار خود قرار دهند./816/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات