۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۵۴۰۵۸۵
سردار غیب‌پرور مطرح کرد؛

پیشتازی روحانیون در دوران دفاع مقدس

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: نقش روحانیت در انقلاب و جنبش‌های کشورهای اسلامی ۳۰۰ سال گذشته قابل کتمان نیست.
غلامحسین غیب پرور

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از فارس، سردار غلامحسین غیب‌پرور در اجلاسیه روحانیت از سری کنگره‌های 12000 شهید آذربایجان غربی که در ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: نقش روحانیت در انقلاب و جنبش‌های کشورهای اسلامی 300 سال گذشته قابل کتمان نیست.

وی بیان کرد: کسی نمی‌تواند جایگاه شهدا را نادیده بگیرد، یک‌سوم شهدای آذربایجان غربی از اهل تسنن هستند که نشان‌دهنده اتحاد و همبستگی مردم در این استان است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: در دوران غیبت امام زمان (عج) وظیفه رهبری نباید روی زمین بماند، چراکه هم در دوران غیبت کبری و هم در زمان غیبت صغری پیشرفت اسلام پرچم‌دار می‌خواست، بنابراین وظیفه روحانیون در این زمینه ادعا نیست و این امر برعهده این قشر است.

وی با بیان اینکه حیات اسلام نیاز به حرکت دارد، خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب آیت‌الله فضل‌الله نوری و پس از انقلاب شهیدان صدوقی‌، اشرفی‌اصفهانی، مدنی و دستغیب نمونه بارز این شهدای روحانیت بودند.

سردار غیب‌پرور گفت: امام خمینی (ره) شهیدانی مانند بهشتی و مطهری را تربیت کردند که هر کدام امروزه یک الگو برای جامعه به شمار می‌روند.

وی اظهار کرد: روحانیون انقلابی که همیشه در صحنه مجاهدت هستند همواره مورد اتهام دشمنان قرار می‌گیرند، چراکه دشمنان، این بزرگان را بهتر از ما می‌شناسند و به نقش آنها بیش از همه واقف است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به پیشتازی روحانیون در هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: روحانیت در هشت سال دفاع مقدس خوش درخشید و راه دفاع از اسلام 4 هزار شهید تقدیم کرد که نشان‌دهنده نقش ارزشمند این قشر است./۱۳۲۵//۱۰۳/خ

ارسال نظرات