۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۴۰۵۲۷
عضو هیأت علمی گروه الهیات و معارف اسلامی دانشگاه ارومیه:

اجلاس روحانیت، بیان گمنامی شهیدان طلبه بود

استاد سطح عالی حوزه علمیه گفت: اجلاس روحانیت کنگره ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی فریاد بی صدای اخلاص روحانیت بود تا نشان دهد که روحانیت در جبهه های جنگ چه کردند و به آنچه که گفتند چگونه عمل کردند.
دکتر حجت الاسلام سیامک جعفرزاده

حجت الاسلام سیامک جعفرزاده عضو هیأت علمی دانشگاه ارومیه در حاشیه اجلاس روحانیت کنگره ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با بیان اینکه شهدا حق بزرگی بر گردن ملت ایران دارند، اظهار داشت: اقتدار و عظمت امروز کشور را مدیون خون شهدا هستیم.

وی با بیان اینکه در این میان روحانیت و شهدای روحانی مانند دیگر صحنه های تاریخ اسلام خوش درخشیدند، گفت: شهدای صنف روحانیت نسبت به دیگر شهدای اصناف دیگر بیشتر است که نشان از آمیختگی قول و عمل در میان روحانیت است.

عضو هیأت علمی گروه الهیات و معارف اسلامی دانشگاه ارومیه با اشاره به هجمه بی امان دشمن بر علیه روحانیت، ابرا کرد: دشمن از این ناحیه چنان ضربه خورده است که امروز هدف اصلی خود را تخریب نهاد روحانیت و تضعیف جایگاه اجتماعی آن قرار داده است.

وی با تأکید بر حفظ هوشیاری در برابر توطئه دشمنان، تصریح کرد: برگزاری پر شور این اجلاسیه نشان داد که روحانیت هنوز که هنوزه همان نفوذ و مقبولیت را در میان مردم بزرگ ایران دارد و توطئه های دشمن راه به جایی نبرده است.

این استاد سطح عالی حوزه علمیه ارومیه روحانیت با بیان این که در جبهه های جنگ در جایگاه های مختلف از رده فرماندهی گرفته تا غواصی، آرپیچی زن و اطلاعات عملیات حضور تأثیر گذاری داشتند، ابراز داشت: این حضور روحانیت در میان رزمندگان بود که روحیه معنوی آنها را دو چندان و باورشان را تحکیم می بخشید.

وی با تقدیر از برگزاری اجلاسیه روحانیت کنگره ۱۲ هزار شهید، ادامه داد: این اجلاسیه فریاد بی صدای اخلاص روحانیت بود تا نشان دهد که روحانیت در جبهه های جنگ چه کردند و به آنچه که گفتند چگونه عمل کردند.

حجت الاسلام جعفرزاده با بیان اینکه بزرگداشت یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، اذعان داشت: امروز باید با تمام توان خود در برابر زیاده خواهی دشمنان بایستیم و مسیر شهدا که تأکید بر ولایت مداری است را با قدرت ادامه دهیم./۸۵۴/ت302/ب1

ارسال نظرات