۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۴۰۳۹۱
حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی:

دستجات عزاداری از شعائر اسلام است

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با بیان این که دستجات عزاداری از شعائر اسلام است، گفت: همانگونه که پیاده روی اربعین شعائر اسلام را زنده نگه می دارد، اینگونه عزاداری ها نیز شعائر اسلام را تعظیم می کند.
حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی صبح امروزدر سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) که با حضور حضرت آیت الله وحید خراسانی و اقشار مختلف مردم در بیت این مرجع تقلید در قم برگزار شد، با اشاره به این که باید در عصر غیبت، نبود امام زمان(عج) را با همه وجود احساس کنیم، گفت: امام حسن عسکری فرمودند «یتیم کسی است دستش از پدر و مادرش قطع شود، اما کسی که دستش از امام معصوم(ع) قطع شود از یتیم هم بدتر است».

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به نقش عزاداری برای مصائب اهل بیت(ع) در حفظ دین اظهار داشت: امروزه دشمنان اسلام از دو امر هراس دارند که نخستین از آنها عزاداری شیعیان و محبان اهل بیت(ع) برای حضرت سیدالشهدا(ع) بوده و دیگری عزاداری برای امام حسن عسکری(ع) که پدر بزرگوار امام زمان(عج) هستند.

وی افزود: اینکه هیأت های مذهبی یکپارچه سیاه پوش و پابرهنه به خیابان ها می آیند و مصیبت وارده را به محضر امام زمان(عج) تسلیت عرض می کنند، لرزه بر جان دشمنان اسلام می اندازد.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی خاطرنشان کرد: حضور اقشار مختلف برای اقامه عزا در دسته عزاداری حضرت آیت الله وحید خراسانی و پیاده روی پشت سر ایشان نشان از ولایتمداری مردم دارد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم در پایان با بیان این که دسته جات از شعائر اسلام است، ابراز داشت: همانگونه که پیاده روی اربعین شعائر اسلام را زنده نگه می دارد، اینگونه عزاداری ها نیز شعائر اسلام را تعظیم می کند و نباید برخی شبهه کنند و بگویند راه انداختن اینگونه دسته جات ضرورتی ندارد./۸۴۱/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات