۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۵۴۰۱۳۶
امام جمعه موقت قزوین:

بسیج فعالیت متعهدانه نیروهای مخلص در صف واحد است

امام جمعه موقت قزوین گفت:‌ بسیج به معنای قرار دادن نیروهای مخلص در صف واحد برای انجام کار متعهدانه بر اساس باورهای دینی و با توان هر چه بیشتر است.
حجت الاسلام علی قابل

حجت الاسلام علی قابل، امام جمعه موقت قزوین، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین در توضیح مفهوم بسیج گفت: بسیج به معنای قرار دادن نیروهای مخلص در صف واحد برای انجام کار متعهدانه بر اساس باورهای دینی و با توان هر چه بیشتر است.

وی در ادامه افزود: تشکیل بسیج برکتی بود که به طفیل وجود امام خمینی(ره) برای ما فراهم شد و در قالب آن افراد پراکنده به هم متصل شده و دریای خروشانی را پدید آوردند که در حال حاضر آثار آن در کشور و منطقه به خوبی نمایان است و شکست داعش در منطقه از جمله این تاثیرات است.

حجت الاسلام قابل درباره کارکردهای بسیج ابراز داشت: کارکردهای فراوانی برای بسیج قابل شمارش است که نقش بی بدیل آن در دفاع مقدس، فعالیت در عرصه سازندگی، و اداره اجتماع و تربیتی از جمله این کارکردها هستند، همچنین زلزله غرب کشور نیز نمونه‌ای از حضور فعال بسیج در صحنه بود.

وی سپس با بیان جایگاه و نقش بسیج در مبارزه با تهاجم فرهنگی اظهار داشت: بسیج تا کنون فعالیت‌های بسیاری را در عرصه فرهنگی انجام داده است، اما باید چند نکته را در این زمینه مد نظر داشت، نخست اینکه دشمن از تمام تجهیزات از جمله ماهواره، اینترنت، ایادی منطقه‌ای و نیروهای دست پرورده در جامعه بهره برده و  با تمام قدرت به میدان آمده است، بنابراین نمی‌توان این حرکت وسیع را که ضد فرهنگ صورت می‌گیرد منکر شد.   

امام جمعه موقت قزوین ادامه داد: باید دارا بودن مدیران اجتماعی از شاخصه‌های لازم جهت حرکت منسجم درنظر گرفته شود؛ که در این مورد این گلایه از خودی‌ها وجود دارد که چرا نقش مورد انتظار را در بخش فرهنگی به صورت شایسته انجام نمی‌دهند.

وی با بیان جاذب بودن فعالیت‌های ضد فرهنگی عنوان کرد: اصولا کارهای ضد فرهنگی از جاذبه کاذب اولیه برخوردار هستند و این نوع فریب خوردن برای نیروهای ارزشی وجود دارد، چرا که دروغ پراکنی همراه با تبلیغات و جلوه گری نقش فعالیت‌های ضد فرهنگی دشمن را برجسته می‌سازد.

حجت الاسلام قابل سپس به راه کار مقابله با این تهاجمات اشاره کرده و خاطر نشان کرد: با قرار دادن امکانات موجود در صف واحد و داشتن مدیران لایق در عرصه فرهنگ و القای این تفکر که افراد همواره باید با فکر حرکت کرده و با آرامش تصمیم بگیرند عرصه تهاجم فرهنگی کمرنگ خواهد شد.

وی در تحلیل صدور فرمان تشکیل بسیج از طرف امام خمینی(ره) ابراز داشت: امام خمینی(ره) ابتدا بحث بسیج را به مناسبت دفاع از کشور صادر کرد و در پیام‌های نخستین بر کمک به نیروهای مسلح و دفاع از کشور تاکید شده بود، اما پس از آن بحث‌های فرهنگی، حراست  از ارزش‌ها و سایر کارکردهای بسیج به صورت مکمل بیان شده و این عرصه‌ها زمینه‌های وظایف بسیج را افزایش داد.

این کارشناس دینی در پایان گفت: ایمان داشتن به نیروهای مخلص و بهره بردن از آنها در قالب بسیج مردمی تنها از رهبری دینی برمی‌خیزد و تشکیل بسیج از طرف امام خمینی(ره) نیز بر همین مبنا صورت گرفت./955/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات