۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۵۳۹۴۷۲
سردار سلامی:

حل معادلات سیاسی منطقه بدون نقش آفرینی ایران ممكن نیست

جانشین فرماندهی سپاه در خصوص عملكرد استكبار جهانی در منطقه گفت: دشمن هرچه تلاش كرد ما را تهدید كند این تهدید ها به فرصت تبدیل شد.
سردار سلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار سلامی جانشین فرماندهی كل سپاه پاسداران بعدازظهر امروز(١آذرماه) در همایش مدافعان حرم كه در مصلی تهران برگزار شد با اشاره به اینكه امروز به فضل الهی شاهد درخشش شهداء در میدان نبرد هستیم، اظهار داشت: خانواده هایی كه تمام آروزهای خود را در وجود فرزندان و عزیزان خود می دیدند شاهد فدا شده جان خود عزیزان خود بودند.

وی ادامه داد: شهیدان تندیس استقامت و شرف همه ی مسلمانان هستند، آنها مظهر جاودانگی همه مسلمانان جهان بوده و نشانه های شكست ناپذیری اسلام شدند، در اصل شهیدان ما سمبل های فداكاری و جوانمردی، غیرت، آزادگی و حقیقت طلبی هستند، امروز نشان داده شد تنها در مقابل استكبار و صهیونیسم منطق جهاد است كه می تواند ایستادگی كند.

 سلامی تاكید كرد: با الگوی جهاد هیچ واقعیتی نه در عرصه نظامی، فرهنگی و اجتماعی انكار ناپذیر نیست، امروز ما به این واقعیت رسیدیم كه بدون تكیه بر دولت های بزرگ و با ایستادن در مقابل آنها قله های رفیع علم و فناوری فتح كرد، در واقع می توان مقاومت كرد و آسیب كمی دید و پیروزی های بزرگی به ارمغان آورد با مقاومت می توان هر تهدیدی را به فرصت تبدیل كرد.

جانشین فرماندهی سپاه پاسداران یا آور شد: داعش محصول آمریكا، انگلیس، اسراییل و هم پیمانان آنها بود، آنها برای خاموش كردن نور خدا در سرزمین های اسلامی تمام توان خود را به كار گرفتند اما آنچه رخ  داد این بود كه گستره نفوذ انقلاب به واسطه این تهدید پیش رفت و تمام قدرت های متفرق اسلام از افغانستان، عراق، سوریه و لبنان را به هم وصل كرد و هسته ی اصلی بسیج اسلام شكل گرفت.

وی افزود: با این تهدید عقاید و آرمان های رهبر فقید اسلام امام راحل و اندیشه های رهبری در بسیج جهان اسلام تحقق یافت و ساختارهای درست در جهان سالام شكل گرفت و صهیونیست ها در جنگ های ٢٢روزه، ٣٣روزه و ٥١ روزه با شكست روبرو شدند.

 سلامی ابراز داشت: با نفس های گرم رهبری و حضور پر قدرت سردار سلیمانی توانستیم سد دفاعی محمكی ایجاد كنیم، این درس امروز قابلیت زیادی پیدا كرد، آنها كه می خواستند با تروریست ها قدرت امنی برای خود بسازند امروز می بینید كه دیگر هر جنگ جدیدی با محو اسراییل روبرو خواهد بود و این یك حقیقت بزرگ است كه از دل شهداء برخاسته و شهدا مشعله های امید در دل همه مسلمانان هستند.

جانشین فرماندهی سپاه پاسداران بیان كرد: شهداء راه غلبه بر دشمن را هموار كردند، امروز سعودی ها قادر به تفسیر سیاست های دشمن افكنانه خود نیستند و همه راه ها برای آنها بسته است، امروز شاهد هستیم فتنه ی آمریكایی اسراییلی در كردستان عراق بی نتیجه می ماند و این شكست هایی كه كه جبهه استكبار پیاپی دریافت می كند.

وی با بیان اینكه ما در راه پایان دادن به استكبار در عالم اسلام هستیم، تصریح كرد: همه مسلمانان سفیران یك كشتی هستند و سرنشوت همه به هم گره خورده است، همه منطقه برای امنیت به هم متصل بوده و در جهان اسلام همه برای یكی و یكی برای همه خواهند بود، ما می دانیم دشمن های ما در حال زوال هستند، بن بست فطری و استراتژیك دشمن را فراگرفته و شاهد تمام شدن برنامه های راهبردی دمشن های خود می باشیم.

 سلامی اضافه كرد: امروز دشمن هرچه تلاش كرد ما را تهدید كند این تهدید ها به فرصت تبدیل شد و توانستیم از این فرصت های برای پیشرفت اقتصادی و تكنولوژی استفاده كنیم، دشمن می خواست ما را در انزوای سیاسی قرار دهد اما حل معادلات سیاسی منطقه بدون نقش آفرینی ایران ممكن نیست، دشمنان می خواست ما را در محاصره فناوری قرار دهد اما امروز با فراهم كردن بزرگترین قدرت دفاعی به سدی محكم در مقابل همه دشمنان اسلام قرار گرفته ایم.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران خاطرنشان كرد: امروز ما به قدرت بالایی از نظام بین الملل تبدیل شدیم، دشمنان ما باید بپذیرند هرچه به دشمنی خود ادامه دهند ضعیف تر و در مقابل ما قدرتمند تر می شویم، دشمن باید عبرت گرفته و به سر عقل بیاید و منطق زور و تهدید را كنار بگذارد و خود را بیشتر از این در مسیر شتاب زبان خود قرار ندهد.

وی در پایان با ابراز امیداوری گفت: صبح پیروزی اصلی در راه است از این پس شاهد پیروزی های دیگری خواهیم بود./٨١٦ / ۲۰۲/ص

ارسال نظرات