۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۵۳۹۲۹۷
کارشناس مباحث مهدوی مطرح کرد؛

۳ مصداق از فرهنگ انتظار در سبک زندگی اسلامی

حجت الاسلام فؤادیان توجه به حضور دائمی حجت خدا در زمین، اطاعت از امام عصر(عج) و انجام کارهایی که انسان می تواند از روی محبت برای حجت خدا انجام دهد را سه مصداق از مصادیق فرهنگ انتظار در سبک زندگی اسلامی دانست.
حجت الاسلام محمدرضا فؤادیان

حجت الاسلام محمدرضا فؤادیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به حدیث ثقلین گفت: وظیفه منتظران حقیقی ظهور مهدوی در دوران غیبت این است که نسبت به قرآن کریم و اهل بیت(ع) تمسک جسته و بدانند مادامی که در پناه این دو گوهر گرانبها هستند از راه امام زمان(عج) منحرف نخواهند شد.

3 مصداق از فرهنگ انتظار در سبک زندگی اسلامی

استاد مرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه «توجه به حضور دائمی حجت خدا در زمین» یکی از مصادیق فرهنگ انتظار در سبک زندگی اسلامی است، اظهار داشت: شخص منتظِر باید در همه اوقات زندگی‌اش امام زمان(عج) را ناظر و شاهد بر اعمال خود ببیند؛ اگر این باور محقق شود مهم ترین مصداق فرهنگ انتظار را زندگی ایجاد کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه «اطاعت از امام عصر(عج)» دومین مصداق فرهنگ انتظار در سبک زندگی اسلامی است، عنوان کرد: شخص منتظر باید احادیث امام زمان(عج) را از طریق مطالعه توقیعات و یا تشرفاتی که بزرگان دین داشته اند، پیدا کرده و به آنها عمل کند، چراکه در حقیقت دستوراتی که ایشان در توقیعات و یا تشرفات داده اند برای همه بشریت است.

حجت الاسلام فؤادیان سومین مصداق فرهنگ انتظار در سبک زندگی اسلامی را «انجام کارهایی که انسان می تواند از روی محبت برای حجت خدا انجام دهد» معرفی کرد و ابراز داشت: انسان باید کارهایی را که برای عزیزان خودش انجام می دهد تا آنها را خوشحال کند، همان کارها را برای امام زمان(عج) نیز انجام دهد تا سبب رضایت خاطر ایشان شود.

کارشناس مباحث مهدویت خاطرنشان کرد: انتظار سه رکن دارد که عبارتند از «نارضایتی از وضع موجود»، «تعیین چشم انداز و طرح و برنامه برای رسیدن به وضع مطلوب» و «تلاش برای رسیدن به جامعه مطلوب».

جریان مهدویت، تهدیدی برای جریان‌های مادی گرا و ضد دینی محسوب می شود

وی در پایان با اشاره به اینکه جریان مهدویت، تهدیدی برای جریان‌های مادی گرا و ضد دینی محسوب می شود، بیان کرد: جریان های مادی می خواهند انسان را از آینده روشن و مطلوبی که در انتظار او است، غافل کرده و اسیر دنیای تاریک و مادی کند، برای همین فرهنگ انتظار در مقابل این جریان ها بوده و قائل است که انسان در رقم زدن آینده خود نقش داشته و می تواند پویا و فعال زندگی کند./841/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات