۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۵۳۸۵۵۶
آیت الله آل‌هاشم:

حادثه تلخ زلزله کرمانشاه فرصتی برای پیوند قلوب ملت شد

امام جمعه موقت تبریز گفت: بار دیگر اوج وحدت، همدلی و برادری ملت ایران در امدادرسانی و کمک به زلزله‌زدگان تجلی یافت و این حادثه فرصتی برای پیوند قلوب ملت شد.
آیت الله آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله سیدمحمدتقی آل‌هاشم، امام جمعه موقت تبریز امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به سالروز آزادسازی سوسنگرد در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: این حماسه بزرگ تاریخ معاصر کشور یکی از برکات ارزشمند وحدت نیروهای مسلح بوده است.
وی با بیان این‌که حضور شهید آیت‌الله مدنی، نقش محوری شهید چمران و درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی از دیگر عوامل پیروزی رزمندگان لشکر عاشورا در شکست حصر سوسنگرد بوده است، خاطرنشان کرد: امروز نیز به برکت وحدت نیروهای مسلح و تدابیر داهیانه رهبر انقلاب دشمنان جرأت نگاه چپ به نظام اسلامی ندارند.
امام جمعه موقت تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت سالگرد ارتحال علامه جعفری، فیلسوف شرق خاطرنشان کرد: آن عالم فرزانه افتخاری برای منطقه آذربایجان و تبریز است، آثار ارزشمند و ماندگار علامه جعفری ناشناخته مانده که بایستی بیش از پیش مورد کنکاش، پژوهش و مطالعه قرار گیرند.
آیت الله آل‌هاشم از برگزاری همایش ملی بزرگداشت علامه جعفری در تبریز خبر داد و گفت: این همایش به همت دانشگاه‌ها و حوزه های علمیه استان قرار است در آذر ماه سال جاری با هدف تبیین نقش، جایگاه و عظمت آن عالم ربّانی در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شود.
وی با اشاره به این‌که آذربایجان همواره در طول تاریخ مهد پروش علما، مجاهدان، علامه‌ها و فلاسفه بزرگ بوده است، تصریح کرد: هیچ شهری صاحب دو شهید محراب نیست؛ اما تبریز به عنوان نخستین پایتخت جهان تشیع این افتخار را داشته که دو شهید محراب آیت الله مدنی و آیت الله قاضی طباطبایی را تقدیم اسلام کرده است.
امام جمعه موقت تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حادثه دلخراش زلزله غرب کشور و ابعاد مختلف این فاجعه در استان کرمانشاه اظهار داشت: بار دیگر اوج وحدت، همدلی و برادری ملت ایران در امدادرسانی و کمک به زلزله‌زدگان تجلی یافت و این حادثه فرصتی برای پیوند قلوب ملت شد.
آیت الله آل هاشم با بیان این‌که زلزله اخیر کرمانشاه و سرپل ذهاب مصیبتی بود که دل همه را به درد آورد، تصریح کرد: امید است مردم سراسر کشور با کمک‌های نقدی و غیرنقدی حمایت خود را از مردم کشورمان نشان دهند، متولیان امر نیز باید قبل از فرا رسیدن فصل سرما نسبت به تأمین سرپناه ایمن برای مردم زلزله‌زده تدابیر لازم را بیاندیشند.
وی در ادامه سخنان خود با تبریک فرا رسیدن هفته بسیج به عموم مردم آذربایجان اظهار داشت: یکی از برکات ارزشمند انقلاب اسلامی و دوراندیشی خاص امام خمینی(ره) دستور فرمان تشکیل بسیج مستضعفین بوده است؛ آثار ماندگار این تشکل مردمی سال‌هاست که منشأ خیر و برکات فراوان است.
امام جمعه موقت تبریز با بیان این‌که نقش بسیج تنها در دوران دفاع مقدس خلاصه نشد، گفت: در همین حادثه اخیر زلزله کرمانشاه شاهد حضور اثربخش بسیجیان در مناطق حادثه دیده هستیم، البته خدمات بسیج امروز در عرصه های فرهنگی، عمرانی، علمی، اجتماعی و حتی اقتصادی نیز گسترانده شده است./935/پ
۲۰۱/ب۲

 

ارسال نظرات