۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۴
کد خبر: ۵۳۷۸۸۹
رییس حوزه هنری:

هنر اسلامی باید یاد خداوند را برای انسان تداعی کند

مومنی شریف در مورد هنر اسلامی و آثار آن بر روی انسان گفت: یک هنرمند اسلامی وظیفه دارد که در آثار خود ستایش و صنع خداوند را متبلور کند؛ در واقع هنرمند اسلامی در آثار خود باید یاد خداوند را زنده کند.
محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی شامگاه دوشنبه(22آبان‌ماه) در مراسم اختتامیه یازدهمین سوگواره بین‌المللی هنر عاشورایی که در تالاره سوره حوزه هنری برگزار شد با اشاره به حکمت خداوند در زمینه‌های مختلف اظهار داشت: در قرآن کریم آمده است چنانچه تمام دریاها جوهر شوند برای نوشتن کلمات الهی آبها پایان می پذیرند اما حکمت الهی همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: یک هنرمند اسلامی وظیفه دارد که در آثار خود ستایش و صنع خداوند را متبلور کند، در واقع هنرمند اسلامی در آثار خود باید یاد خداوند را زنده کند، یکی از اقداماتی که در هنر اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد شریک قرار ندادن برای خداوند در هنر اسلامی است.

رییس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد: شرک نورزیدن برای خداوند در هنر اسلامی یکی از اقداماتی است که متاسفانه در خارج رعایت نمی‌شود به این معنا که در جشنواره‌های خارجی به جای انتشار و انعکاس حقیقت بیشتر به دنبال سلیقه داوران، سرمایه‌گذاران و مدیران جشنواره‌ها هستند و هنری را به وجود می‌آورند که نوعی شرک به حساب می‌آید.

مومنی شریف در ادامه با تجلیل از کاظم چلیپا استاد نقاشی و خط در مورد این شخصیت هنری گفت: ایشان نمونه بارز یک هنرمند متعهد است که در عین سادگی و صادق بودن دغدغه‌های اسلامی و انسانی را نیز دارد، این هنرمند همیشه بر اصول خود پایبند بود و در واقع هیچگاه از این اصول برنگشته است.

وی یادآور شد: استاد چلیپا همیشه به دنبال تشویق کردن جوانان به کارهای هنری بوده است، او به دنبال متعهد کردن جوانان به هنر بوده و همیشه در کنار دغدغه‌های خود همواره انسان خوشبینی نیز بوده است.

در ادامه این مراسم کاظم چلیپا استاد نقاشی و خط با اشاره به خاطرات خود در پیاده‌روی اربعین خاطرنشان کرد: امروز همه ما برای وقایع زلزله در استان کرمانشاه و توابع آن متاسفم هستیم و امیدواریم دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم.

فاضل نظری معاون هنری حوزه هنری در ادامه این مراسم با بیان اینکه جشنواره امسال در شرایطی برگزار شد که شاهد گستردگی بیشتر آن بودیم، تصریح کرد: در جشنواره امسال نهادهای مختلفی از ما حمایت کردند که باید از همه آنها تشکر کنیم.

وی ادامه داد: این جشنواره و آثارش در هفت شهر در حال نمایش است، عاشورا تمام ارزش‌های متعالی انسان را در خود دارد، در اصل عاشورا در زمانی که با لختی تاریخ مواجه هستیم والاترین خصایص انسانی را شرح می‌دهد.

معاون هنری حوزه هنری بیان کرد: هر وقت قطره‌ای از هنر عاشورا در یکی از رشته‌های هنری خلق شود در واقع دریایی را به تلاطم در می‌آورد و خوشا به حال کسانی که در این راه قدم برمی‌دارند.

در پایان این مراسم نمایشگاه یازدهمین سوگواره بین‌المللی هنر عاشورایی در حوزه هنری افتتاح شد./816/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات