۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۴
کد خبر: ۵۳۷۸۶۱
مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای ارومیه خبر داد؛

برگزاری یادواره شهدای طلبه و روحانی مدرسه علمیه امام خامنه ای ارومیه

مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای ارومیه با اشاره به برگزاری یادواره شهدای طلاب و روحانی این مدرسه علمیه، گفت: این یادواره با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ شهادت در میان طلاب برگزار می شود.
حجت الاسلام قاسم خانی

حجت الاسلام حجت قاسم خوانی مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای ارومیه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به برگزاری یادواره شهدای طلاب و روحانی در این مدرسه علمیه، اظهار داشت: این یادواره با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا برگزار می شود.

وی با بیان اینکه یادواره شهدای مدارس علمیه استان مقدمه ای برای برگزاری یادواره شهدا طلاب و روحانی استان آذربایجان غربی است، تصریح کرد: از این رو یادواره شهدایی با همت پایگاه بسیج طلاب این مدرسه برنامه ریزی شد.

مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای ارومیه با اشاره به اهمیت برگزاری یادواره شهدا، گفت: برگزاری این یادواره های کمترین وظیفه ما در قبال بزرگترین کاری است که این عزیزان انجام دادند و از مرز های دین، اسلام و کشور صیانت کردند.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این یادواره های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان طلاب و نهادیه کردن مرام شهدا در حوزه های علمیه است، گفت: هر چه انس با شهدا بسیار باشد فرهنگ ایثار و شهادت بیش از پیش در جان آدمی تأثیر گذار بوده و نهادینه خواهد شد.

حجت الاسلام قاسم خانی با اشاره به زمان برگزاری این یادواره، گفت: این یادواره صبح پنجشنبه این هفته  با سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی برگزار می شود و در کنار این یادواره از حجره شهید رونمایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه حجره شهید مکانی معنوی است و با صورت گری مناسب با فضای جبهه های دفاع مقدس ایجاد شده است، افزود: کتابخانه دفاع مقدس از جمله بخش های حجره شهید است که خاطرات و منش شهدا در این کتب در دسترس طلاب قرار می گیرد.

مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای خاطرنشان کرد: طلاب با حضور در این فضای معنوی و مطالعه خاطره شهدا و سیره آنها مرام شهدا را در خود تقویت خواهند کرد؛ زیرا ترویج فرهنگ شهادت و ایثار از مهمترین اهداف تأسیس حجره شهید است./۸۵۴/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات