۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۵۳۷۴۴۰
امام جمعه موقت اهواز تأکید کرد؛

لزوم افزایش سرانه مطالعه در کشور

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده کاهش سرانه مطالعه و کتاب را در کشور از ضعف های کاهش کتابخوانی در جامعه دانست.
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به هفته کتابخوانی، اظهار داشت: با وجود همه تاکیداتی که در فرهنگ دینی ما و روایات دین ما نسبت به علم و دانش و نیز راه راهیابی به این علم و دانش، که مطالعه و کتاب خوانی است، در حقیقت سرانه مطالعه در کشور ما زیاد بالا نیست.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه بیان داشت: بسیاری از کشورهای جهان سرانه مطالعه و کتاب خوانی را از کشور ما بیشتر دارند و برای آنها حائز اهمیت است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه هیچ فضایی نمی تواند جای مطالعه و کتاب خوانی را بگیرد، تصریح کرد: امروز با گسترش فضای مجازی، سرانه مطالعه باز هم پایین تر آمده است؛ آنچه که باید توجه بکنیم این است که فضای مجازی باز هم نمی تواند جایگزین مطالعه و کتاب خوانی شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده ابراز داشت: همه کسانی که در فرهنگ عمومی جامعه تاثیر گذار هستند بایستی برای افزایش فرهنگ سازی در جامعه به منظور کتابخوانی، تلاش کنند.

وی در ادامه بیان داشت: برای بحث جذب مردم به کتاب باید متولیان این امر، تسهیلات خوبی را برای مردم در اختیار بگذارند و قیمت تمام شده کتاب ها در واقع گران و پرهزینه نباشد.

امام جمعه موقت اهواز افزود: از دیگر تسهیلاتی که باید برای مردم در نظر گرفته شود، اماکن کتابخوانی هست که افزون بر افزایش کتابخانه ها، باید از بهترین امکانات برخوردار باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه باید در اماکن عمومی ایستگاه های کتابخوانی مستقر شود، اظهار داشت: در برخی از اماکن مانند فرودگاه ها و راه آهن از ایستگاه های کتابخوانی استفاده شده است، اما این موارد کافی نیست و باید اماکن استفاده از کتب به منظور مطالعه مردم جامعه افزایش یابد.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به لزوم دسترسی آسان کتاب از سوی مردم، ابراز داشت: دسترسی به کتاب های مفید بایستی به طور آسان باشد و مردم برای خرید کتب مفید دچار مشکل نشوند؛ البته این دسترسی آسات کتب، دسترسی پرهزینه ای نباشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده بیان داشت: این هفته که به نام هفته کتاب خوانی نامگذاری شده است، امیدواریم فرصتی باشد برای اینکه فرهنگ کتابخوانی را منتشر و اعتلا بخشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: کتاب هایی برای جوانان مطلوب است که بتواند در سطح بالا بردن معرفت و آگاهی آن ها در مسائل اعتقادی و علمی و نیز تاریخی کمک کند؛ اما محور مطالعه، معارف باشد.

امام جمعه موقت اهواز در پایان اظهار داشت: روز کتابخوانی در کشور ما به مناسبت رحلت علامه طباطبایی نامگذاری شده است که می طلبد مردم ما به این مقوله اهمیت ویژه ای دهند و در بحث مطالعه به فضای مجازی اکتفا نکنند./9453/ت302/ب1

ارسال نظرات