۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۵۳۷۳۱۸
امام جمعه ارومیه:

پیاده روی اربعین عظیم ترین رویداد در طول تاریخ بشری است

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به حضور میلیونی امت مسلمان در راهپیمایی اربعین، گفت: این رویداد بزرگ در طول تاریخ بشریت بی نظیر است؛ به طوری که دنیا تا به امروز چنین اجتماع عظیمی را به چشم خود ندیده بود.
حجت الاسلام سید مهدی قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه با اشاره به عظمت زیارت اربعین، اظهار داشت: راهپیمایی اربعین بزرگترین اجتماع بشری در طول حیات بشری است.

وی با اشاره به حضور سی میلیون نفر در این راهپیمایی عظیم در اربعین حسینی، گفت: این همایش عظیم اسلامی نمایشی از قدرت امت اسلام است که تاکنون مانندی برای آن وجود نداشته است، زیارت امام حسین(ع) اجر و ثوابی بسیار دارد و سبب تقرب به درگاه الهی می شود.

امام جمعه ارومیه با اشاره به هدف از حیات و قوت گرفتن جریان تکفیری در منطقه، گفت: از همان ابتدا ظالمان، مستکبران و حاکمان ددمنش به دنبال از میان بردن نام اهل بیت(ع) بودند که در همه حال شکست خوردند، امروز نیز جریان تکفیری به دنبال اقدامات شکست خورده گذشتگان هستند.

وی افزود: جریان تکفیری برای از میان بردن نام اهل بیت(ع) در منطقه ایجاد و قوت گرفت اما به دست ملت ایران سیلی محکمی بر صورت آنها نواخته شد و در نهایت با قوت گرفتن زیارت اربعین حسینی، نام اهل بیت(ع) در جهان فراگیرتر شد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به تهدیدات دشمنان و کشورهای غربی نسبت به کشورهای اسلامی، گفت: این تهدیدات و سخنان بی ارزش هیچ گاه در مرحله عمل هویت نخواهد یافت و هیچ اقدامی نتوانسته و نخواهند توانست انجام دهند، با وجود این تهدیدات هر ساله بر تعداد زائران حسینی افزوده می شود.

وی با اشاره به حوادث یمن و کشتار بی امان مردم مظلوم این کشور به دست حکام ظالم عربستان، خاطرنشان کرد: در برابر این اقدامات خصمانه عربستان در کشتار مردم مظلوم یمن، بمباران و ایجاد مشکلات فراوان برای این مردم وظیفه ملت مسلمان است که به یاری این مردم بشتابند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی حادثه اخیر تروریستی در منطقه چالدران و شهادت هشت نفر از هم وطنان را محکوم کرد و گفت: دشمنان بدانند که با چنین اقداماتی در عزم راسخ ملت ایران خللی ایجاد نخواهد شد.

وی با تأکید بر رعایت حال مصرف کنندگان از سوی تولید کنندگان محصولات غذایی،‌گفت: برخی افزودنی های غیر مجاز برای سودی اندک که سلامت مردم را به خطر می اندازد کاری ناشایست و غیر انسانی است که به طور قطع عاملان این گونه امور باید در دادگاه عدل الهی پاسخ گو باشند./۸۵۴/پ۲۰۱/ب۲

 

ارسال نظرات