۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۳۷۲۲۸
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

پیاده روی اربعین ظرفیتی برای رساندن پیام انقلاب است

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به سانسور خبری رسانه های غربی از این حضور میلیونی امت اسلامی در راهپیمایی اربعین حسینی، گفت: کارکردهای فراوان حماسه اربعین حسینی موجب شده که رسانه های غربی که وابستگی شدیدی به صهیونیست ها دارند از بیان این حقیقت عقب نشینی کنند.
امام جمعه نوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت الاسلام محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم عزاداری اربعین حسینی در نوشهر راهپیمایی اربعین را زمینه ظهور امام زمان(عج) دانست و اظهار داشت: اربعین تمرین ‏یاری‌رساندن به قائم آل محمد است. ‏

حجت‌الاسلام مشایخ با بیان این که اربعین عامل وحدت بین همه مذاهب است، گفت: در مراسم پیاده‌روی اربعین همه ‏اقشار مختلف مردم با مذاهب مختلف بدون هیچ‌گونه مشکلی در کنار هم شرکت می‌کنند.‏

امام جمعه نوشهر با اشاره به این که اربعین حسینی یکی از بزرگترین رویدادهای اعتقادی و فرهنگی جهان و نماد وحدت امت اسلامی است، خاطرنشان کرد: این حضور گسترده و بی نظیر مردم در مسیر نجف تا کربلا نماد عزت و ارادت به اهل بیت(ع) است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که اجتماع عظیم اربعین حسینی موجب تقویت اقتدار امت اسلامی در جهان شده است، افزود: این حضور بی نظیر بار دیگر حقانیت اسلام ناب را در جهان به اثبات رساند.

امام جمعه نوشهر با اشاره به این که اربعین حسینی روز پیروزی حق بر باطل است، تصریح کرد: ایستادگی امام حسین(ع) در برابر ظلم و استبداد زمانه موجب ماندگاری دین و اسلام ناب تا به امروز شده است.

حجت الاسلام مشایخ با بیان این که اگر قیام حسینی و ادامه آن حرکت تا به امروز نبود دشمنان و بدخواهان اسلام ناب را به کلی نابود می کردند، افزود: امروز می بینیم دشمنان دین چگونه بر علیه اسلام ناب و اهل بیت(ع) تبلیغ و دشمنی می کنند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنی با اسلام ناب و اهل بیت(ع) همچنان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام ناب در طی سال های اخیر با به وجود آوردن گروه های تکفیری و تروریستی تلاش کردند تا جایگاه اسلام حقیقی را در جهان خدشه دار کنند.

امام جمعه نوشهر با بیان این که دشمنان حقیقی اسلام با کشتن انسان های بی گناه و مظلوم منطقه تلاش کردند تا چهره ای خشن از اسلام ناب در جهان به نمایش بگذارند، تصریح کرد: اما خوشبختانه با تشکیل جبهه مقاومت در منطقه با محوریت جمهوری اسلامی ایران همه این توطئه ها خنثی شد و تنها رسوایی برای جریان استکبار در جهان باقی ماند.

حجت الاسلام مشایخ با اشاره به این که جبهه کفر و استکبار با نا امن کردن منطقه تلاش کرد تا از حضور مردم در اجتماعات دینی به ویژه اربعین حسینی جلوگیری کند، خاطرنشان کرد: اما می بینیم امت اسلام بدون توجه به تهدیدات و توطئه های دشمنان چگونه خالق حماسه ای بی نظیر در جهان شدند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان به شدت از این حضور حماسی امت اسلامی هراسان هستند، بیان داشت: این حضور که نماد وحدت و همبستگی امت اسلامی بهترین ظرفیت برای حل بسیاری از بحران های منطقه ای است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز اربعین حسینی بستری را برای اقتدار امت اسلامی فراهم کرده است، افزود: شیعه و سنی نیز باید از این ظرفیت به وجود برای خنثی کردن توطئه های دشمنان علیه دین و اهل بیت(ع) استفاده کنند.

امام جمعه نوشهر با بیان این که اربعین حسینی امروز بستری برای مبارزه حق با باطل برای همه انسان های آزاده روی زمین است، خاطرنشان کرد: اربعین حسینی یکی از بزرگترین رویدادهای اعتقادی و فرهنگی جهان به شمار می رود که چشم جهانیان را به خود متوجه کرده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حماسه ای که در اربعین حسینی شاهد هستیم منحصر به یک مذهب خاص نیست، تصریح کرد: حضور انسان هایی از مذاهب و ادیان مختلف نشان دهنده جهانی شدن فرهنگ حسینی و نام سید الشهدا است.

امام جمعه نوشهر با بیان این که ملت های آزادی خواه فریاد ظلم ستیزی و استکبار ستیزی خود را با این حضور خود به گوش ملت های جهان می رسانند، خاطرنشان کرد: امروز اربعین حسینی تنها یک عزاداری و پیاده روی نیست بلکه یک اجتماع تعیین کننده در جهان به شمار می رود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که انسان تشنه معنویت می تواند از این دریای پرخروشی که به وجود آمده خودش را سیراب کند، افزود: هیچ زبان و قلمی نمی تواند عظمت این واقعه عظیم مردمی را بیان کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که شجاعت، بصیرت، ایثار و ظلم ستیزی موضوعاتی است که می تواند از تابلوی اربعین حسینی استخراج کنیم، گفت: پیام های عاشورا و نهضت حسینی موجب پایداری و ماندگاری این حماسه عظیم الهی شده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز اجتماع اربعین حسینی یک پشتوانه عظیمی برای امت اسلامی به ویژه شیعیان در جهان ایجاد کرده است، افزود: باید از این ظرفیت عظیم مردمی برای رساندن پیام حقانیت اسلام و اهل بیت(ع) به دنیا بهره گیریم.

امام جمعه نوشهر با اشاره به این که در طول تاریخ دست های شیطانی بسیاری تلاش کردند تا عاشورا و فرهنگ حسینی را از جامعه دینی حذف کنند، گفت: اما دشمنان اسلام نمی دانند که امام حسین(ع) و کربلا با جان مردم پیوند عمیقی دارند و این اتصال هر روز مستحکم تر می شود.

وی با بیان این که امروز شیعه باید به دلیل داشتن چنین ظرفیت های ارزشمند دینی به خود ببالد، تصریح کرد: بدون اغراق می توان که امروز حماسه اربعین حسینی به نماد عزت و اقتدار شیعه تبدیل شده است و همه ما از این سفره پر مهر الهی متنعم هستیم.

امام جمعه نوشهر با اشاره به سانسور خبری رسانه های غربی از این حضور میلیونی امت اسلامی در راهپیمایی اربعین حسینی، گفت: کارکردهای فراوان حماسه اربعین حسینی موجب شده که رسانه های غربی که وابستگی شدیدی به صهیونیست ها دارند از بیان این حقیقت عقب نشینی کنند./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات