۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۵۳۷۱۱۵
امام جمعه دمق:

اربعین نمایش عظمت اسلام است

امام جمعه دمق با اشاره به پیاده روی اربعین حسینی، گفت: گرد آوردن چنین جمعیتی از تمامی دنیا کار بسیار سخت و غیرممکن است؛ اما این قدرت اسلام و اربعین است که مردم را به عشق امام حسین(ع) دور هم جمع می کند.
حجت الاسلام مجتبی عیدی امام جمعه دمق اربعین نماد پیروزی حق در برابر باطل است

حجت الاسلام مجتبی عیدی امام جمعه شهرستان دمق در گفت و گو با خبرنگار رسا به پیام های گردهمایی اربعین اشاره کرد و گفت: مهم ترین پیام این گردهمایی نمایش قدرت سیاسی تشیع و عظمت آن در دنیا است.

وی پیاده روی اربعین را نمادی از قدرت اسلام دانست و گفت: مراسم اربعین با وجود همه نواقصی که در اجرای آن وجود دارد، باز هم توانسته است این جمعیت عظیم را از سراسر دنیا دور هم جمع کند و قدرت اسلام و شیعه را به نمایش گذارد.

امام جمعه دمق شیطنت رسانه های بیگانه را ناشی از ترس آنها دانست و گفت: ترس از این جمعیت به قدری است که خبر رسانی درباره این مراسم با شکوه را به طور کامل بایکوت و به جای آن به دنبال شبهه پراکنی هستند.

وی خاطر نشان کرد: خبرگزاری های بیگانه کوچک ترین اتفاق در دورترین نقاط کره زمین را به وسیله ماهواره ها رصد می کنند اما ترس از قدرت سیاسی اسلام است که آنها را وادار به راهی برای خنثی کردن اثر اربعین کرده است.

حجت الاسلام عیدی، اربعین را بهترین فرصت برای تبلیغ مکتب شیعه دانست و عنوان کرد: جهان اسلام برای معرفی امام حسین(ع) هزینه زیادی باید پرداخت کند اما اربعین راحت ترین و کم هزینه ترین راه برای تبلیغ را فراهم کرده است.

امام جمعه دمق قدرت بسیج اسلام در اربعین را مهم ترین پیام برای استکبار جهانی قلمداد کرد و گفت: گردهمایی چنین جمعیتی از تمامی دنیا کار بسیار سختی است اما این قدرت اسلام و اربعین است که مردم را به عشق امام حسین(ع) دور هم جمع می کند.

وی در پایان اظهار کرد: ترس دشمنان از برگزاری این تجمعات است چرا که می دانند اتحاد مسلمانان سبب از بین رفتن ظلم خواهد بود همان طور که در گذشته نیز این تجمعات تمدن ساز بوده است./۹۷۹/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات