۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۵۳۶۳۴۴
نماینده ولی فقیه در قزوین:

دشمن از تمام نیرنگ‌های خود برای ضربه زدن به اهل ایمان استفاده می‌کند

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: خداوند متعال در قرآن آرزوهای دشمنان را به ما نشان داده است، نخستین آرزوی دشمن این است که مومنان را به سازش کشانده و پای آنان را به میدان جنگ نرم باز کند؛ یعنی از حیله و نیرنگش برای زمین زدن اهل ایمان استفاده کند.
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی(ص) این شهر برگزار شد ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و نظم در امور با اشاره به پیامد صبر و تقوا از دیدگاه قرآن کریم گفت: خداوند متعال در قرآن می‌فرماید ای اهل ایمان اگر شما صبر پیشه کنید و تقوا داشته باشید دشمنان شما علی‌رغم تمام کینه‌ها هیچ کاری علیه شما نمی‌توانند انجام دهند.

وی در ادامه با اشاره به متصف شدن انسان به ملکه تقوا در جهت ایستادگی در برابر دشمن افزود: اگر ما بخواهیم در مقابل دشمن ایستادگی کنیم باید تقوا داشته باشیم تقوا همان پایبندی به دستورات خداوند است باید بر طبق آنچه خدا گفته رفتار کنیم تا او از ما حمایت کند.

نماینده ولی‌فقیه در قزوین با اشاره به گوشه‌هایی از نقشه‌های دشمنان و کافران نسبت به مومنان اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن آرزوهای دشمنان را به ما نشان داده است نخستین آرزو این است که مومنان را به سازش کشانده و پای آنان را به میدان جنگ نرم باز کند یعنی از حیله و نیرنگش برای زمین زدن اهل ایمان استفاده کند.

وی در ادامه با اشاره به آرزوی دوم کافران و دشمنان نسبت به مومنان خاطرنشان کرد: آرزوی دیگر آنها این است که مومنان را به انحراف بکشانند همین که مومنان سازش کردند دشمنان تلاش می‌کنند این مسیر انحرافی را تا عمق گمراهی پیش ببرند خداوند می‌‌فرماید طایفه‌ای از اهل کتاب آرزو دارند شما را گمراه کنند‌.

خطیب جمعه قزوین در ادامه اضافه کرد: آنها جز اینکه خودشان به گمراهی کشیده شوند و در مسیر گمراهی پیش روند هیچ کار دیگری نمی‌توانند انجام دهند به شرطی اینکه خود مومنان برای خودشان مشکلی ایجاد نکنند.

وی در ادامه با اشاره به آرزوی سوم دشمنان و کافران نسبت به اهل ایمان ابراز کرد: آرزوی دیگر دشمنان این است که مومنان را از دین و مرام و روحیه صلابت و مجاهدت و انقلابی‌بودن برگردانند و کاری کنند که اهل ایمان انسان‌های متدین و دیندار و انقلابی نباشند.

امام جمعه قزوین در ادامه با اشاره به آیه‌ای از قرآن پیرامون خواسته کافران مبنی بر کفر اهل ایمان تاکید کرد: خداوند متعال در قرآن می‌فرماید ای اهل ایمان کافران دوست دارند که شما هم مانند آنها کافر شوید و به آنها وصل شوید آنگاه اگر به آنها بپیوندید اگر دستشان به شما برسد با شما دشمنی می‌کنند هم نسبت به شما دست‌درازی می‌کنند و هم زبان‌درازی هم می‌کنند.

وی در ادامه ایجاد کردن روحیه ناامیدی در اهل ایمان را آرزوی دیگر دشمنان و کافران دانست و افزود: دشمنان می‌خواهند کاری کنند که مومنان مستاصل و خسته شوند از این رو از رسانه‌ها و دهان‌هایشان بغض و کینه و عداوت نسبت به اهل ایمان جریان دارد از این رو اگر مومنان عاقل باشند  مشاهده می‌کنند که قرآن به خوبی ماهیت دشمن را به آنها نشان داده است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با اشاره به آرزوی دیگر کافران و دشمنان نسبت به اهل ایمان تصریح کرد: آنها می‌خواهند پس از این مقدمات مومنان را غافلگیر کنند کافران دوست دارند که اهل ایمان از اسلحه خود غافل شده اقتصادشان وابسته شود در چنین حالتی دوست دارند یکباره بر مومنان بتازند و اهل ایمان دیگر نتوانند هیچ مقاومتی در برابر آنها داشته باشند.

وی در پایان گفت: کافران دلشان نمی‌خواهد که ذره‌ای خیر نصیب مومنان شود امروز هنگامی که ما نهایت کینه و عداوت و دشمنی استکبار جهانی را نسبت به خودمان می‌بینیم می‌فهیم که چقدر کلام خدا صادق است از این رو هر کس بر مبنای تقوا و التزام به کلام الهی زندگی کند موفق و رستگار خواهد بود./۸۷۳/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات