۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۴
کد خبر: ۵۳۶۲۹۰
نمایشگاه مطبوعات؛

رسانه های حوزوی اسلام ناب محمدی به سراسر جهان انتقال دهند

مدیر تعاونی مطبوعات کشور با بیان اینکه رسانه های حوزوی اسلام ناب محمدی به سراسر جهان انتقال دهند، گفت: رسانه های دینی و حوزوی با نشر آثار خود می توانند نقشه های شوم دشمنان را خنثی و نقش بر آب کنند.
مدیر تعاونی مطبوعات کشور مدیر تعاونی مطبوعات کشور

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا  ،علی اکبر بهبهانی مدیر تعاونی مطبوعات کشور با حضور در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها، با حضور در غرفه خبرگزاری رسا، بیان کرد: رسانه های حوزوی اسلام ناب محمدی به سراسر جهان انتقال دهند.

رسانه های دینی توطئه های دشمن را خنثی کنند

مدیر تعاونی مطبوعات کشور با اشاره به نقش تاثیر گذار رسانه ها در مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمنان و بدخواهان ایران اسلامی، گفت: رسانه ها و بخصوص رسانه های دینی و حوزوی با نشر آثار خود بخوبی می توانند نقشه های شوم دشمنان را خنثی و نقش بر آب کنند.

بهبهانی با بیان اینکه وحدت میان حوزه  و مردم سبب رشد و اعتلای جامعه اسلامی می شود، اظهار داشت: حوزه های علمیه بخوبی می توانند از طریق رسانه سبب ترویج آموزه های دینی در جامعه اسلامی شوند.

بیشترین فروش نشریات در کشور مربوط به نشریات علوم دینی است

مدیر تعاونی مطبوعات کشور در ادامه با بیان اینکه بیشترین فروش نشریات در کشور مربوط به نشریات علوم دینی است، اظهار داشت: فروش نشریات علوم دینی و حوزوی در کشور بیشتر از سایر نشریات داخلی است، چون طلاب این نشریات را جزء زندگی خود می دانند.

بهبهانی با اشاره به اینکه مطبوعات داخلی به صورت روزمرگی درآمده و نفس های آخر را می کشد، ابراز داشت: در صد بالایی از مطبوعات خریداری شده از حوزه های مذهبی است و بیشترین درخواست مربوط به حوزه علوم دینی است و طلاب آنها را خریداری می کنند

مدیر تعاونی مطبوعات کشور در ادامه گفت: عدم پشتوانه، گران بودن هزینه چاپ، استقبال کم خریدار و کم شدن یارانه مردم را از رسانه دور کرده است چون وقتی پول نداریم محتویات نشریات کم است و خریدار هم کم می شود

خرید مطبوعات از سبد خانواده ها حذف شده است

بهبهانی افزود: اکنون روزگار رسانه خوش نیست و این دلایل مختلفی دارد که از آن جمله می توان به پایین بودن فرهنگ یا مشکلات اقتصادی مردم و مطبوعات اشاره کرد و همین عوامل سبب شده تا مطبوعات حال خوشی نداشته باشند و به همین دلایل از سبد خانوار خرید مطبوعات حذف شده است.

به گزارش رسا، بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات میزبان بیش از ۶۰۰ رسانه است که در ۱۰ گروه اصلی و ۵ گروه فرعی در مساحتی بالغ بر ۱۳ هزار متر مربع برگزار شده است.

در نمایشگاه امسال ۱۰۰ ماهنامه، ۵۴ هفته‌نامه، ۳۰ دوهفته‌نامه، ۲۰ دوماهنامه، ۵۲ فصلنامه، بیش از ۱۱۵ رسانه برخط (خبرگزاری و پایگاه خبری)، ۷۰ رسانه غیرسراسری (محلی، منظقه‌ای و استانی)  و بیش از ۶۰ روزنامه و موسسه مطبوعاتی حضور دارند.

همچنین بیش از ۸۰ رسانه در گروه سیاسی و اقتصادی، ۸۰ رسانه فرهنگی و هنری، بیش از ۸۰ غرفه در گروه تخصصی، ۳۰ غرفه در گروه خانواده و ۲۰ غرفه در گروه دین و اندیشه نمایشگاه مطبوعات امسال حضور دارند./842/پ۲۰۱/ی

ارسال نظرات