رسانه های حوزوی، پیوند میان مردم و حوزه علمیه باشند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام سید علی اصغر تقوی، استاد حوزه و دانشگاه با حضور در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها، با حضور در غرفه خبرگزاری رسا، بیان کرد: رسانه های حوزوی باید پیوند دهنده مردم و حوزه علمیه باشند و مطالبات جامعه را در بحث های فرهنگی و تفقه افزایش دهند تا زمینه برای ایجاد، تولید و تاسیس جریان های فکری، مبانی اندیشه ای و تولیدات فرهنگی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، فراهم شود.
مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن
استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که جمهوری اسلامی ایران باید با تهاجم فرهنگی دشمنان مقابله کند، گفت: جمهوری اسلامی ایران باید با برنامه ریزی های مدون در مقابل عرضه فرهنگ نامناسب غربی که با مناسبات و شئونات ایرانی و اسلامی متفاوت بوده و دارای اهداف، آرمان ها، مبدا و مقصد گوناگون است، بایستد.
حجت الاسلام تقوی افزود: دلیل نامگذاری تهاجم فرهنگی، فشار و شدت هجمه دشمن برای عرضه فرهنگ غربی است.
استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: مسؤولان، مدیران و کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید با اتحاد و عزمی راسخ به تدوین برنامه ای کلی برای عرضه فرهنگ مثبت دینی، ایرانی و اسلامی به جهان پرداخته و با فرهنگ غرب به مقابله بپردازند.
حجت الاسلام تقوی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران باید با تلقی منفی نسبت به فرهنگ غرب و تلقی مثبت نسبت به محصولات خود، تولیدات فرهنگی را افزایش دهد.
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این نکته که ایران اسلامی در شرایط کنونی تولیدات و محصولات فرهنگی قابل توجهی ندارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای جوانانی با ایده، انگیزه، برنامه، هدف و آرمان است اما محصولات فرهنگی قابل توجهی ندارد و تولیدات انجام شده دارای کیفیت پایینی هستند.
نقش رسانه های حوزوی در مقابله با تهاجم فرهنگی
حجت الاسلام تقوی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران باید با دو برنامه تولید محصولات فرهنگی و افزایش کیفیت آن ها، در مقابل هجمه تبلیغاتی فرهنگی دشمنان بایستد.
استاد حوزه و دانشگاه در رابطه با نقش رسانه های حوزوی در مقابله با تهاجم فرهنگی، بیان کرد: نقش رسانه های حوزوی پشتیبانی، حمایت، هدایت و جریان سازی برای تولید خبر و گزارش است و باید در جلوه گری بیشتر تمامی رخدادهای کوچک و بزرگ حوزوی بکوشند.
حجت الاسلام تقوی در ادامه گفت: مطالبات فرهنگی مردم باید از طریق رسانه ها به حداکثر برسد.
به گزارش رسا، بیستوسومین نمایشگاه مطبوعات میزبان بیش از ۶۰۰ رسانه است که در ۱۰ گروه اصلی و ۵ گروه فرعی در مساحتی بالغ بر ۱۳ هزار متر مربع برگزار شده است.
در نمایشگاه امسال ۱۰۰ ماهنامه، ۵۴ هفتهنامه، ۳۰ دوهفتهنامه، ۲۰ دوماهنامه، ۵۲ فصلنامه، بیش از ۱۱۵ رسانه برخط (خبرگزاری و پایگاه خبری)، ۷۰ رسانه غیرسراسری (محلی، منظقهای و استانی) و بیش از ۶۰ روزنامه و موسسه مطبوعاتی حضور دارند.
همچنین بیش از ۸۰ رسانه در گروه سیاسی و اقتصادی، ۸۰ رسانه فرهنگی و هنری، بیش از ۸۰ غرفه در گروه تخصصی، ۳۰ غرفه در گروه خانواده و ۲۰ غرفه در گروه دین و اندیشه نمایشگاه مطبوعات امسال حضور دارند.
گفتنی است، بیستوسومین نمایشگاه مطبوعات روز جمعه (۵ آبان ماه) آغاز به کار کرد و تا ۱۲ آبان نیز در مصلی تهران برپا خواهد بود./842/پ۲۰۱/ی