۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۱
کد خبر: ۵۳۶۰۵۱
نمایشگاه مطبوعات؛

دولت در اجرای اقتصاد مقاومتی به عدالت توجه کند

یکی از علمای تهران در حاشیه بازدید از نمایشگاه مطبوعات گفت: دولت در اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی باید به رعایت عدالت توجه کند.
آیت الله سیدباقر میردامادی؛ نماینده آیت الله العظمی نوری همدانی

،به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله سیدباقر میردامادی، امام جماعت مسجد جامع امام رضا(ع)، با حضور در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها، با حضور در غرفه خبرگزاری رسا، بیان کرد: دولت در اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی باید به رعایت عدالت توجه کند تا ظلمی در مسیر تحقق آن صورت نپذیرد.

وی با بیان این نکته که مسئله اقتصاد یکی از مباحث بزرگ اسلام است، گفت: خداوند در قرآن کریم، مردم را به میانه روی دعوت می کند و می فرماید: «کنتم امة وسطا»، وسط در این جا همان اقتصاد است.

آیت الله میردامادی با اشاره به آیه ای از قرآن، بیان کرد: خداوند در قرآن کریم درباره تبذیرکنندگان می فرمایند:«إِنَّ الْمُبَذِّرينَ کانُوا إِخْوانَ الشَّياطينِ وَ کانَ الشَّيْطانُ لِرَبِّهِ کَفُوراً»، حقا آنان که اموالشان را ( در راه حرام و باطل ) ریخت و پاش می کنند برادران ( رفیقان و همسویان ) شیاطینند ، و شیطان همیشه در مقابل پروردگارش بسیار کافر و ناسپاس بوده است.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن کریم در رابطه با اسراف کاران می فرمایند: «کلُوا واشربوا و لا تسرفوا»، بخورید و بیاشامید و اسراف نکنید.

آیت الله میردامادی با تشریح فرق اسراف و تبذیر، بیان کرد: اسراف یعنی زیاده روی کردن، اما تبذیر به معنی پاشیدن و از بین بردن نعمت های خداوند متعال است.

وی با بیان این که ایران در تحریم شدید دشمنان است، گفت: دشمنان با تحریم های بسیار قصد دارند که ایران اسلامی را تسلیم کنند، بنابراین مسئله اقتصاد مقاومتی در این برهه زمانی مهم است و رهبر معظم انقلاب نیز در بیشتر  دیدارها و سخنرانی هایشان بر آن تاکید دارند.

آیت الله میردامادی افزود: تاکید رهبر معظم انقلاب به اقتصاد مقاومتی در جهت رسیدن کشور و مردم به خودکفایی در تمام زمینه ها و بی نیاز نسبت به بیگانگان است.

وی با اشاره به این نکته که کاهش دادن حقوق و درآمد مردم، راهی برای محقق شدن اقتصاد مقاومتی نیست، بیان کرد: دولت باید برای مناسب شدن وضعیت مالی کشور اهتمام بورزد تا با پشتیبانی از کارخانجات، مردم به خرید کالای داخلی قانع شوند.

به گزارش رسا، در نمایشگاه امسال ۱۰۰ ماهنامه، ۵۴ هفته‌نامه، ۳۰ دوهفته‌نامه، ۲۰ دوماهنامه، ۵۲ فصلنامه، بیش از ۱۱۵ رسانه برخط (خبرگزاری و پایگاه خبری)، ۷۰ رسانه غیرسراسری (محلی، منظقه‌ای و استانی)  و بیش از ۶۰ روزنامه و موسسه مطبوعاتی حضور دارند.

همچنین بیش از ۸۰ رسانه در گروه سیاسی و اقتصادی، ۸۰ رسانه فرهنگی و هنری، بیش از ۸۰ غرفه در گروه تخصصی، ۳۰ غرفه در گروه خانواده و ۲۰ غرفه در گروه دین و اندیشه نمایشگاه مطبوعات امسال حضور دارند.

گفتنی است، بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات روز جمعه (۵ آبان ماه) آغاز به کار کرد و تا ۱۲ آبان نیز در مصلی تهران برپا خواهد بود./842/ ۲۰۱/ص

ارسال نظرات