۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۵۳۵۹۸۴
آیت الله نوری همدانی:

فرهنگ جهاد و شهادت عامل عزت اسلام است

حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: حفظ اسلام و قدرت و عزت این دین الهی در گرو جهاد در راه خدا و ایثار و جانبازی و جانفشانی مجاهدان است.
حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار جمعی از رزمتدگان حزب الله لبنان که پیش از ظهر امروز در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد با اشاره به اهمیت جهاد و شهادت، عنوان کرد: احکام و ارزش های اسلامی در یک مرتبه نبوده و جهاد بالاترین فضیلت و ارزش در اسلام را دارد.

وی افزود: حفظ اسلام و قدرت و عزت این دین الهی در گرو جهاد در راه خدا و ایثار و جانبازی و جانفشانی مجاهدان است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: مجاهدان اسلام با خدا معامله می کنند و شهادت را بالاترین آرمان و ارزش خود می دانند و در راه اعتلای اسلام تلاش می کنند.

وی فرهنگ جهاد و شهادت را راه مقابله با استکبار دانست و خاطرنشان کرد: اگر ایثار و فداکاری مجاهدان جبهه مقاومت نبود، استکبار بر کشورهای اسلامی تسلط پیدا می کرد و اگر می بینیم کید و مکر صهیونیسم در عراق، سوریه و لبنان بی نتیجه مانده است، به سبب جهاد و ایثار مجاهدان مقاومت است.

این مرجع تقلید ادامه داد: قدم، فکر و نیت این مجاهدان، عبادت در راه خداست و آنها در راهی قدم گذاشته اند که اگر هم شهادت نصیب آنها نشود، خداوند ثواب شهادت را به آنها اعطا می کند.

وی تأکید کرد: علت قدرت حزب الله لبنان  این است که از افرادی تشکیل شده که خود را برای شهادت و فدا شدن در راه ارزش ها آماده کرده اند و به همین سبب نیز خداوند اجر و منزلت فراوانی را برای آنها در نظر گرفته است.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان خاطرنشان کرد: شکی نیست که مجاهدان اسلام، محبوب خداوند هستند و ما نیز همواره برای پیروزی اسلام و مجاهدان دین خدا دعا می کنیم./872/۲۰۲/ح

ارسال نظرات