۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۵۳۵۸۷۰
اربعین؛

راهپیمایی اربعین مانور اقتدار در پرتو معرفت و محبت حسینی است

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: راهپیمایی عظیم اربعین، گذری به سوی تحقق تمدن نوین اسلامی است و در حقیقت راهپیمایی این روز عظیم بازسازی امت اسلامی را در پی خواهد داشت.
آیت الله عباس کعبی

آیت الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی، اظهار داشت: اربعین حسینی در واقع نشانه اقتدار، عزت و عظمت امت حسینی در تداوم نهضت حسینی است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه بیان داشت: راهپیمایی و تجمع عظیم اربعین حسینی مانور اقتدار در پرتو معرفت، محبت و عشق حسینی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه زیارت کنندگان اربعین حسینی، یاوران دین هستند، تصریح کرد: راهپیمایان و یاوران نهضت اباعبدالله الحسین(ع) در زیارت روز اربعین به نصرت و یاری دین بر مسیر حرکت امام حسین(ع) حرکت می کنند.

آیت الله کعبی ابراز داشت: راهپیمایی عظیم اربعین گذری است به سوی تحقق تمدن نوین اسلامی؛ در حقیقت راهپیمایی این روز عظیم بازسازی امت اسلامی را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به عظمت راهپیمایی روز اربعین، اظهار داشت: راهپیمایی گسترده و پرشور اربعین حسینی، بیانگر بیداری حسینی و نقش محوری ولایت به رهبری الهی است.

عضو پیشین شورای نگهبان قانون اساسی بیان داشت: نهضت اربعین حسینی بر پایه فطرت، عمق وجدان های بیدار و آزادی خواهان جهان را با خود همراه می کند؛ به گونه ای که اربعین حسینی به یک راهپیمایی باشکوه و مقدس دینی بی نظیر جهانی تبدیل شده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تلاش های دشمن برای سانسور عظمت اربعین حسینی، تصریح کرد: راهپیمایی اربعین حسینی، انسجام و اخوت و نیز محبت را به همراه خود برای امت به ارمغان آورده است؛ در عظمت اربعین حسینی همین بس که دشمنان اسلام و امت اسلامی تلاش می کنند بزرگترین و مقتدرترین راهپیمایی جهانی دینی را سانسور کنند.

این نویسنده و محقق افزود: این در حالی است که دشمنان قمه زنی و وضعیت های خاصی که باعث وهن مذهب می شود را با امپراطوری رسانه ای پردازش جهانی می کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه بیان داشت: اربعین حسینی، رسانه حقیقی بین المللی برای شکست امپراطوری رسانه ای استکبار جهانی به شمار می آید.

آیت الله کعبی اظهار داشت: راهپیمایی عظیم اربعین حسینی ابعاد وسیعی از قبیل فرهنگی، فکری، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و حقوقی در زوایای بسیار مهم بین المللی دارد؛ زیرا ساخت آینده جهان بر پایه نهضت حسینی و جامعه مهدوی خواهد بود.

وی با بیان اینکه مسؤولان با ارائه خدمات به زوار اربعین در کنار عاشقان حسینی باشند، ابراز داشت: اربعین حسینی در حقیقت زمینه ساز انتظار مهدوی است؛ لذا امیدواریم همانطور که موکب ها و هیات های حسینی به شکل خودجوش و مردمی در صحنه هستند، مسؤولان نیز در کنار این عزیزان خدمت صادقانه، مخلصانه و بی منت را به این مردم حسینی ارائه دهند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان با تشکر از مسؤولانی که در ایام اربعین یار و یاور مردم و زوار اباعبدالله الحسین(ع) بودند، گفت: از همه مسؤولان اجرایی و امنیتی و ستاد اربعین که در احیای کنگره عظیم اربعین حسینی تلاش می کنند تشکر و قدردانی می کنیم؛ البته کسانی که در کنار زوار حسینی خدمات ارائه می دهند، در حقیقت همان اجر زیارت اباعبدالله الحسین(ع) نصیبشان شده است./9453/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات