۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۲
کد خبر: ۵۳۵۶۹۵
نمایشگاه مطبوعات؛

رسانه های حوزوی بستری برای فراگیری احکام اسلامی هستند

استاد حوزه علمیه گفت: رسانه های حوزوی، بستری موثر برای فراگیری احکام اسلامی است.
استاد حوزه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام مصطفی صناعی فر، استاد حوزه علمیه در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها، با حضور در غرفه خبرگزاری رسا، بیان کرد: رسانه حوزوی، بستری موثر برای فراگیری احکام اسلامی است که با تربیت صحیح افراد، جامعه را از گزندهای آینده ایمن نگه می دارد.

 استاد حوزه علمیه با اشاره به نقش رسانه های حوزوی در راستای ترویج دین مبین اسلام، بیان کرد: مبانی و کتب اصلی حوزه علمیه ترجمه نشده و تخصصی است طبیعتا رسانه هایی نیز که آنها را در اختیار دارند، زبان گویای اسلام و فرهنگ اسلامی خواهد بود.

 حجت الاسلام صناعی فر ادامه داد: رسانه های حوزوی باید با استفاده از ابزار و وسایل به روز، در مخابره اخبار و اطلاعات با سرعت بیشتری عمل کرده و مردم را با بطن فعالیت های دینی آشنا کنند.

استاد حوزه علمیه افزود: رسانه ای ماندگار خواهد بود که بتواند با صداقت، مخاطبان خاص خود را نگه دارد.

حجت الاسلام صناعی فر با اشاره به نقش رسانه های حوزوی در مقابله با نقشه های شوم دشمنان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: امروزه بحث نفوذ همانند گذشته به جاسوسی ختم نمی شود و گسترده تر شده است، دشمنان و بدخواهان با استفاده از ابزار فضای مجازی سعی در تخریب افکار جوانان جامعه اسلامی دارند و در این میان، نقش رسانه های حوزوی برای تبیین احکام دینی حائز اهمیت است.

استاد حوزه علمیه افزود: امروزه باید به جای صرف وقت در راستای پوشش دهی اخبار و اطلاعات خارجی، اسلام را آن گونه که هست به دنیا معرفی کرد.

حجت الاسلام صناعی فر به استفاده از ظرفیت های موجود برای شناساندن دین مبین اسلام به جهانیان اشاره کرد و گفت: حوزه باید از مبلغان و رسانه های خود در راستای شناساندن اسلام ناب محمدی به دنیا استفاده کند.

استاد حوزه علمیه در ادامه بیان کرد: اگر اسلام و مبانی اسلامی به شکل صحیح و آن گونه که هست به ایران و جهان معرفی شود همانند انسان تشنه ای که به تازگی به آب رسیده است، مردم احکام اسلامی را می پذیرند./842/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات