۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۵۳۵۶۸۲
استاد سطح عالی حوزه تأکید کرد؛

ضرورت تقوای عملی در عرصه های اجتماعی و سیاسی

استاد سطح عالی حوزه گفت: برای این که عمل انسان ها در آخرت دارای کفه سنگین باشد باید به تقوای عملی در عرصه های مختلف اجتماعی و سیاسی رسید، اگر چه امروز تقوای سیاسی برای برخی مقدور نیست.
حجت الاسلام ضیایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حسن ضیایی، استاد سطح عالی حوزه امروز 8 آبان در جمع شاگردان در مدرسه آیت العظمی خویی در سلسله نشست های تهذیب نفس درباره غنیمت شمردن زمان و بهره گیری انسان از آن برای سعادت اخروی گفت: اگر امروز به خاطر از دست رفتن دیروز افسوس و غصه بخورید در عین حال شاد نیستید چرا که دیروز را از دست داده اید و بازگشتی برای آن نیست.

وی با بیان اینکه اگر برای دیروز کار خیری انجام داده باشید دیگر محزون نخواهید بود، اظهارکرد: اگر در استفاده از فرصت های روزمره دچار افراط و تفریط شوید در زندگی به حسرت مبتلا می شوید.

این استاد حوزه با اشاره به این مطلب که حسرت برای روزی که از دست رفت و انسان هیچ کار خیری انجام نداده است خسارت و ضرر است، تصریح کرد: گاه همین انسان نسبت به فردایی که هنوز در راه است و نیامده نیز غرور بیجا دارد.

وی با تأکید بر این مطلب که معلوم نیست فردایی درکار باشد یانه که درآن فسق و فجوری انجام شود، اظهارکرد: در واقع انسان در عین حال با همین غرور بیجا و عادی کار زشت خود را ادامه می دهد و نسبت به این خسارت ناآگاه است.

مدرس حوزه با بیان اینکه بهره انسان از فردا می تواند متفاوت با بهره او از دیروز باشد، گفت:درواقع مهمترین روز، همان روزی است که به اصطلاح در آن هستید و به زمان حال برمی گردد.

وی درادامه با اشاره به اینکه برخی سریع التوبه هستند و در عین حال پس از انجام توبه دوباره به گناه مبتلا می شوند، تصریح کرد: اینگونه افراد در سقوط سرعت می گیرند و توبه برای آنها جزء واجبات است.

شهرت ازعواملی که آخرت انسان را به خطر می اندازد

حجت الاسلام ضیایی با بیان اینکه از دیگر عواملی که آخرت انسان را به خطر می اندازد شهرت است، تصریح کرد: پس برای اینکه آخرت شما خراب نشود بهتر است از شهرت فاصله بگیرید تا بین مردم شناخته شده نشوید.

وی در ادامه ضمن توصیه شاگردان به اینکه احیاگر سنت رسول الله باشید، تصریح کرد:بسیاری ازگفته های انسان های زمینی واقعیت ندارد و فقط به گفتن حرف های نادرست اکتفا می کنند .

زاد و توشه آخرت تقوا است

حجت الاسلام ضیایی درادامه با اشاره به برخی که در انجام کارهای خیر، روزهای آنان شبیه یکدیگر است، تصریح کرد:  این افراد در عین اینکه کار خیر را توسعه می دهند اما در مرحله صعود نیستند اما زمان را ضایع نکرده اند.

وی با بیان اینکه زاد و توشه آخرت تقوا است، اظهارکرد: در حالی که مردم در دنیا با پول سنجیده می شوند اما در آخرت آنها با عمل خودشان سنجیده می شوند و برای این که عمل انسان ها در آخرت دارای کفه سنگین باشد باید به تقوای عملی در عرصه های مختلف اجتماعی و سیاسی رسید اگر چه امروز تقوای سیاسی برای برخی مقدور نیست.

حجت الاسلام ضیایی با تأکید بر این مطلب که ذهن و قلب انسان محل چراگاه شیطان است، اظهارکرد: از طرفی قلب مومن عرش رحمان است و به همین دلیل اگر قلب مومنانه داشته باشید می توانید به عرش برسید.

استاد سطح عالی حوزه با اشاره به اینکه دنیا پر از سرو صدا است، تصریح کرد: در شرایطی که بسیاری از اقتصاددان های جهان در کار خود مانده اند اما در عین حال حقانیت اهل بیت(ع) را منکر می شوند در حالی که تبعیت از آنان می تواند رهگشا باشد./934/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات