۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۵۳۵۴۲۷
اربعین؛

فضیلت زیارت اربعین

مدیر جامعه الزهرا(س) خطاب به کسانی که موفق به حضور در مراسم اربعین نمی‌شوند گفت: بی گمان حضور قلبی مهمتر از حضور فیزیکی است.
حجت الاسلام والمسلمین مدنی

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی، به اهمیت و ثواب زیارت حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) اشاره کرد و اظهار داشت پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) در پاسخ به سوال امام حسین (علیه السلام) که از ایشان پرسید کسانی که به زیارت ما می آیند چه چیزی به دست می آورند، فرمود: هر کس به زیارت شما بیاید به گردن من حق دارد که روز قیامت به سراغش بروم و از اهوال قیامت نجاتش دهم.

وی با بیان اینکه بی گمان همه ۱۴ هزار نفر طلبه جامعه الزهرا(س) علاقه دارند در این سفر معنوی حضور داشته باشند گفت: مشکلات و اقتضائات خاصی که وجود داشت سبب شد تا تعداد زائران کاروان جامعه الزهرا(سلام الله علیها) برای پیاده روی اربعین در نهایت ۳۵۰ نفر در نظر گرفته شود.

حضور قلبی مهم تر از حضور فیزیکی است

مدیر جامعه الزهرا(سلام الله علیها) خطاب به طلابی که موفق به حضور در کاروان اربعین نشدند بیان داشت: بی گمان کمترین نمود حضور، حضور فیزیکی است و آنچه مهم است حضور قلبی است، چه بسا کسانی که در این اربعین به کربلا نخواهند آمد ولی از همه حاضران حاضرترند.

وی با اشاره به اینکه برخی حاضرِ غایب و برخی غایبِ حاضرند گفت: ملاک در این موضوع چیز دیگری است و اتفاقا کسانی که به زیارت مشرف می شوند باید مراقب باشند که حاضرِ غایب نباشند.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب را به عنوان نمونه های بارزی از غایبان ِ حاضر نام برد که با وجود اینکه پس از پیروزی انقلاب موفق به زیارت عتبات نشدند ولی همواره در رفتار و گفتار حسینی عمل کرده اند.

وی به زائران حسینی توصیه کرد تا با آمادگی قبلی پا به این عرصه بگذارند و ادامه داد: برای کسب آمادگی باید استغفار و طلب حلالیت و برای گذشتگان طلب آمرزش کنیم تا آنها از ما راضی باشند و پاک و پاکیزه در این مسیر گام برداریم.

اهمیت خدمت به زوار امام حسین(علیه السلام)

حجت الاسلام والمسلمین مدنی با اشاره به مشکلات و سختی هایی که در سفر اربعین وجود دارد اظهار داشت: باید دید امام حسین (علیه اسلام) زائرانش را بیشتر دوست دارد یا کسانی که به زائران خدمت می کنند. در اربعین عده ای به زیارت می‌روند و عده ای در موکب‌ها خدمتگزاری می کنند. به نظر من حضرت سیدالشهدا(س) به خدمتگزاران زایرانش بیشتر توجه می کند.

وی ادامه داد: چه خوب است در سفرهای اینچنینی همه با این احساس که «خادم زایر بودن بالاتر از زایر بودن است» در تمام مراحل سفر به هم و به کاروان کمک کنند.

مدیر جامعه الزهرا(س) با اشاره به اینکه سفر اربعین سفر خاصی است چون در عراق امکانات متناسب با ظرفیت نیست، بیان داشت: شهر کربلا به طور عادی ظرفیت پذیرایی از حدود یک تا دو میلیون نفر را دارد و حضور ۲۰ میلیونی جمعیت زائران در ایام اربعین، معجزه خود اباعبدالله(ع) است.

وی مهمترین راه حل برای مشکلات احتمالی سفر اربعین را صبر و بردباری زائران دانست و گفت: ان شاء الله در کاروان جامعه الزهرا ۳۵۰ زائر و ۳۵۰ خدمتگزار خواهیم داشت.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی از همه اعضای ستاد اربعین جامعه الزهرا(سلام الله علیها) که ماه‌هاست تلاش می کنند تا مقدمات حضور این کاروان را در اربعین فراهم کنند قدردانی کرد و ابراز داشت: جلسات متعددی برای هماهنگی کارها برگزار شد و تقریبا همه تصمیمات با خرد جمعی گرفته شد.

نگاه فرهنگی تبلیغی به کاروان اربعین جامعه الزهرا(سلام الله علیها)

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین حسینی تهرانی، معاون فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا (سلام الله علیها) با بیان گزارشی از فعالیت های ستاد اربعین گفت: به یاری خدا روز چهارشنبه ۱۰ آبان ماه ساعت ۸ صبح با ذکر توسل حرکت کاروان از جامعه الزهرا(سلام الله علیها) آغاز می شود و پس از قرائت زیارت اربعین به کشور بازخواهیم گشت.

وی گفت:  نگاه کلی ما به کاروان جامعه الزهرا(سلام الله علیها) حضور فرهنگی تبلیغی در طول سفر است و امیدوارم بتوانیم در این زمینه موثر واقع شویم. /۹۲۴/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات