۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۵۳۵۳۷۸
آیت الله علوی گرگانی:

زائران کربلا از امام حسین تأسی می‌کنند

استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: شیعیان و دوستداران امام حسین(ع) که به سمت کربلا حرکت می کنند و خانواده و فرزندان خود را نیز به همراه می برند، در واقع دارند از ارباب و امام خود تأسی می کنند.
آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار جمعی از زوار مستبصر کربلا در اربعین حسینی از کشور اندونزی، اظهار داشت: در روایت آمده، کسی که در راه کربلا قیام کرده و حرکت کند، خداوند روزهای این سفر عظیم را جزء عمر او حساب نمی کند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ابراز داشت: خدای متعال برای هر قدم زائر امام حسین(ع) حسنه می نویسد؛ این ثواب ها را برای این می دهند که سالار شهیدان برای نجات مردم از گمراهی به سوی کربلا حرکت کردند.

وی ادامه داد: حرکت امام حسین(ع) این منظور را می رساند که دین الهی به قدری ارزش دارد که اگر انسان جان و فرزندان خود را در این راه بدهد، سزاوار است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی تأکید کرد: اباعبدالله الحسین(ع) حتی فرزند شیرخواره خود را در این راه آوردند و فدا کردند تا مظلومیت خودشان را ثابت کنند؛ اگر این کودک شیرخواره در صحنه کربلا نبود، سیاستمداران و استکبار جهانی که همین الان هم حیله و نیرنگ می کنند، می گفتند که امام حسین(ع) برای پادشاهی به کربلا آمده بود.

وی یادآور شد: اگر هدف امام حسین(ع) سلطنت بود، هیچ گاه خانواده و فرزند خود را وارد صحنه کربلا نمی کردند؛ هدف سالار شهیدان زنده کردن دین الهی بود و به دنیا فهماندند که یزید و یزیدیان دین ندارند و حتی به بچه شیرخواره هم رحم نمی کنند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم بیان داشت: به همین جهت است که شیعیان و دوستداران امام حسین(ع) که به سمت کربلا حرکت می کنند، در واقع دارند از ارباب و امام خود تأسی می کنند و خانواده و فرزندان خود را نیز به همراه می برند.

وی افزود: امیدوارم شما دوستداران اباعبدالله الحسین(ع) در خدمت ایشان باشید؛ همه دوستداران حضرت باید کاری کنند که دل ایشان شاد شود و از گناه و معصیت دوری کنند، چرا که گناه، دل امام حسین(ع) را به درد می آورد./840/۲۰۲/ح

ارسال نظرات