۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۵۳۵۳۵۹
مدير حوزه علمیه امام حسین:

اربعين فرصت مناسبی برای توسعه اخلاق اسلامی است

مدير حوزه علمیه امام حسین(ع) گفت: اربعين فرصت مناسبی برای ترویج معارف دیني، توسعه اخلاق اسلامی و تقویت بنیان های نظام جمهوری اسلامی است.
آیت الله حسینی مازندرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، آیت الله سید رضا حسینی مازندرانی مدير حوزه علمیه امام حسین(ع) ري پيش از ظهر امروز در درس اخلاق خود با توصيه به طلاب به رعایت نظم و حضور در كلاس‌ها و اهميت به تحصیل و پژوهش گفت: اهتمام به نوافل به ویژه نماز شب موجب تقویت اعتقادات مي شود.

وي با ابراز اينكه علم و علما در آيات و روایات از جایگاه ويژه اي برخوردار است، افزود: طلبه به قدري در تحصیل، مطالعه و مباحثه تلاش كند كه بتواند سؤالات جوانان امروز هرچند از پیروان ادیان ديگر را به خوبی پاسخگو باشد، البته لازمه اين كار داشتن تقوا و اخلاص است باشد.

این مفسر قرآن کریم با انتقاد از کم كاري مسؤولان فرهنگي کشور به ویژه در عرصه عفاف و حجاب، خواستار توجه ويژه و تبيين اهميت حجاب از سوی خطبا و مبلغان در باقي مانده ماه صفر شد و عنوان كرد: بايد رعايت حجاب كه جزء دستورات شرعي است براي مردم بازگو شود.

وي با اشاره به حوادث تلخ اخير تعرضات به طلاب کشور، مطرح كرد: این مباحث كه صرفاً مجادله شخصی بوده را نباید از قبل طراحی شده وانمود كرد چرا كه تعدادي از اراذل و اوباش که مشكلات شخصي داشتند دست به چنین تحركاتي زده اند.

این استاد اخلاق در بخش پاياني سخنان خود با اشاره به حضور ميليوني مشتاقانه مردم ایران برای حضور در مانور بزرگ پیاده‌روی اربعین، بر رعايت مر قانون تأكيد داشت و گفت: لازم است عاشقان ابا عبدالله الحسين(ع) از راه قانوني براي تهيه ويزا و رواديد وارد شوند و به اصول و مقررات هر كشور احترام بگذارند.

آيت الله حسینی مازندرانی اربعين را فرصت خوبی برای ترویج معارف دیني، توسعه اخلاق اسلامی و تقویت بنیان های نظام جمهوری اسلامی بيان كرد و با ذكر روايتي از امام حسن عسکری(ع) اظهار داشت: از نشانه هاي شيعه زيارت اربعين است، شيعيان در هر زمان و مكان مي توانند با فرستادن یک سلام به ابا عبدالله الحسين(ع) در زمره زائران آن حضرت قرار گیرند هرچند كه بهترین کار زيارت حضوري امام حسين(ع) در كربلا است به طوري كه فرشتگان برای زائران حضرت اباعبدالله(ع) طلب آمرزش كرده و برای هر قدم آنها ثواب و حسنه ای مي نويسند.

یادآور می شود: حوزه علمیه امام حسین(ع) اوایل انقلاب اسلامی ایران از سوی آیت الله حسینی مازندرانی در شهر ری تأسیس شد و اکنون بيش از 100 طلبه در پایه های دوم تا نهم در این حوزه علمیه تحصیل می کنند./8۰۴/پ202/ب1

ارسال نظرات