۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۵۳۵۲۹۷
استاندار ایلام:

تسهیل در تردد و تأمین امنیت زائران در اولویت قرار گیرد

استاندار ایلام گفت: در فرصت باقیمانده تا اربعین ضروری است که فعالیت‌های عمرانی تکمیل شده و همچنین فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، تبلیغاتی با هدف تسهیل در تردد و تأمین امنیت زائران در اولویت قرار گیرد.
سلیمانی دشتکی

به گزارش خبرگزاری رسا در ایلام، قاسم‌ سلیمانی‌دشتکی، استاندار ایلام، ظهر امروز در نشست ستاد اربعین استان ایلام اظهار داشت: کارها و خدمات دستگاه‌های اجرایی در ایام اربعین برنامه‌ریزی شده و هماهنگ با ستاد اربعین باشد.

نماینده عالی دولت در استان ایلام گفت: در فرصت باقیمانده تا اربعین ضروری است که فعالیت‌های عمرانی تکمیل شده و همچنین فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، تبلیغاتی با هدف تسهیل در تردد زائران و تأمین امنیت زائران در اولویت قرار گیرد.

وی ادامه داد: ۱۷ میلیارد تومان از محل ردیف عتبات را به صورت 100 درصدی پول دریافت کردیم که در خزانه ایلام است و هرکسی که کار کرده پول او را پرداخت می‌کنیم، همچنین از محل سفر ریاست جمهوری فقط حدود ۷۵ میلیارد تومان برای جاده و راه‌ها در نظر گرفته شده بود که با رایزنی‌های صورت گرفته مجموعا ۱۵۵ میلیارد تومان برای جاده‌های ایلام اختصاص یافت و تا مهران و مرز حدود ۷۵ میلیارد تومان در قالب اوراق یک ساله و دوساله از سوی نوبخت ابلاغ شد.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری ایلام نیز در این نشست گفت: تلاش می‌شود که بخش عمده‌ای از زیرساخت‌های مسیر ایلام به مهران که تاکنون ۲۲۵ میلیارد تومان برای اجرای آن هزینه شده تا اربعین تکمیل شود.

سیدکمال‌الدین میرجعفریان افزود: استفاده از وسیله عمومی، ممانعت از ورود وسایل نقلیه  شخصی به محدوده پایانه مرزی و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی در زمینه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زوار از جمله مصوبات مطرح شده در این نشست بود.

در این نشست برخی از روسای کمیته‌های ستاد اربعین از اقدامات انجام شده گفتند و برخی هم راهکارهایی برای تسریع در آمادگی میزبانی ایلام ارائه کردند./۸۷۹/د۱۰۳/ب۲

ارسال نظرات