۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۵۳۵۲۷۶
اربعین؛

کنگره عظیم اربعین حسینی نماد اتحاد و عظمت امت اسلام است

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه اربعین کنگره عظیم اجتماع مسلمانان است، گفت: اربعین به عنوان بزرگترین اجتماع بشری نماد عظمت اسلام و مسلمانان است.
قریشی

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با بیان اینکه اربعین کنگره عظیم اجتماع مسلمانان است، گفت: اربعین به عنوان بزرگترین اجتماع بشری نماد عظمت اسلام و مسلمانان است.

وی با بیان اینکه اربعین حسینی نمایشی از اتحاد و انسجام اسلامی است، ابراز داشت: این اجتماع عظیم نماد و نشانه اتحاد مسلمانان و تجلی همدلی آحاد مسلمین بوده و پیام آشکاری برای دشمنان امت اسلام است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تأکید بر حضور پر شور مردم در این همایش بزرگ اسلامی، گفت: هر چه بر عظمت این کنگره بزرگ بشری افزوده شود به همان میزان بر اقتدار امت اسلام و تضعیف دشمنان اسلام افزوده خواهد شد.

وی با اشاره به روایات دینی در رابطه با اهمیت و ارزش زیارت اربعین و کربلای حسینی، افزود: هر گامی که در این مسیر برداشته می شود هزاران حسنه در قبال آن نوشته خواهد شد و گناهان انسان در درگاه الهی بخشده خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اربعین را بستر ساز ظهور حجت در جهان دانست و ادامه داد: حضرت قائم (عج) با حضرت اباعبدالله (ع) در آخر الزمان شناخته خواهد شد و این کنگره عظیم به سوی آماده سازی ظهور مهدی در سطح جهان حرکت می کند.

وی اربعین حسینی را مجمع عشاق حسینی در کربلا خواند و خاطرنشان کرد: در چنین روزی عاشقان حسینی و دلدادگان مکتب عاشورا در این نقطه از جهان گرد هم می آیند تا دشمنان امت اسلام بدانند ملت مسلمان بیدارند و بر آرمان کربلا استوار حرکت می کنند.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه خدمت به زائران حسینی در این ایام یک توفیق بزرگ الهی است که اجر و ثواب بسیاری دارد، افزود: خدمت در موکب های حسینی بدون هیچ چشم داشتی از معجزات این کنگره عظیم حسینی است که عظمت آن را دو چندان می کند./۸۵۴۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات