۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۳
کد خبر: ۵۳۳۸۳۳
اربعین؛

پیاده روی اربعین حسینی خنثی کننده حرکت اسلام نماها در منطقه است

مدیر حوزه علمیه پارسیان با اشاره به آثار و برکات همایش عظیم پیاده روی اربعین حسینی، این حرکت خودجوش و بی نظیر مردمی را خنثی کننده حرکت اسلام نماها در منطقه دانست.
حجت الاسلام میرزایی

حجت الاسلام هادی میرزایی مدیر حوزه علمیه پارسیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با تبیین اهمیت و فضیلت زیارت اربعین و حضور گسترده در مراسم اربعین حسینی گفت: حماسه زیارت اربعین ادامه حماسه عاشورا است.

وی با اشاره به آثار و برکات حضور مردم در پیاده روی اربعین حسینی ابرازداشت: چنین مراسم ساده ولی با شکوه و پر عظمت، از جنبه‌های گوناگون آثار و برکاتی را برای با زائران به همراه داشته و دارد.

مدیر حوزه علمیه پارسیان، جاودانگی قیام امام حسین(ع) را مهمترین آثار و برکات پیاده روی اربعین حسینی عنوان کرد و گفت: حضور چشمگیر و خودجوش مردم در این همایش عظیم، قدرت و عظمت اسلام ناب محمدی (ص) را نشان می دهد و تمامی افکار جهان را متوجه این حرکت بزرگ می کند.

حجت الاسلام میرزایی در ادامه، همایش بزرگ پیاده روی اربعین حسینی را بزرگترین حرکت تاریخی جهان اسلام نامید و افزود: این حرکت و اجتماع عظیم مردمی باعث خنثی کردن حرکت اسلام نماهایی است که متاسفانه در منطقه رخ داده است.

وی اضافه کرد: پس از آغاز حرکت میلیونی و اجتماع عظیم مردمی به سمت حرم اباعبدالله الحسین(ع) در ایام اربعین حسینی، خیزش مردمی در عراق بوجود آمد و توانستند هیمنه پوشالی اسلام نماهای داعشی را از بین ببرند.

مدیر حوزه علمیه پارسیان تصریح کرد: با مرور تاریخ اسلام و مشاهده جور و ستم یزیدیان زمان، درمی یابیم که حرکت عظیم پیاده روی اربعین حسینی چه پیام های را به ستمکاران زمان دارد، مهمترین پیام ها این است که حسین های زمان هوشیارند و  با مقاومت و شجاعت در مقابل ظلم و ستم ایستادگی می کنند.

حجت الاسلام میرزایی ادامه داد: یکی دیگر از جلوه های جوش و خروش میلیونی اربعین حسینی این است که این حرکت بی نظیر، مقدمه ای برای اعلام حضور همه مسلمانان جهان برای یاری رساندن به حضرت حجت (عج)، ظهور ولی عصر(عج) و پایانی بر فرهنگ منحط و سیاه غربی است.

وی، یکپارچکی و اتحاد مردم به عنوان بهترین مانع آسیب پذیری دین را از اهم نتایج بزرگ پیاده روی اربعین حسینی دانست و گفت: تنها عاملی که می توانست وحدت و انسجام بین امت اسلامی را تقویت کتند همایش عظیم پیاده روی اربعین حسینی است.

مدیر حوزه علمیه پارسیان در پایان، بیدارسازی و تحول قلوب انسان‌ها و جذب آنها به جبهه حق را از دیگر برکات حرکت بزرگ تاریخی اربعین عنوان کرد./851/ت۳۰۲/ب۲

 

ارسال نظرات