۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۵۳۳۶۳۶
چند خبر کوتاه؛

آشنایی با علم نجوم در خانه فرهنگ سلام

کانون نجوم خانه فرهنگ و کتابخانه سلام کارگاه آموزشی نجوم با عنوان «اتاق نجوم» را با حضور علاقه‌مندان و فعالان نجوم برگزار می‌کند.
نجوم

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مراکز فرهنگی و هنری منطقه هشت و فرهنگسرای گلستان، کانون نجوم با هدف آشنایی بیشتر علاقه‌مندان با علم نجوم و ستاره شناسی، تحلیل آخرین اخبار موجود از ناسا، ترویج علوم اختر شناسی و افزایش سطح اطلاعات عمومی ستاره‌شناسی ویژه برنامه « اتاق نجوم » را با حضور کارشناسان اختر فیزیک و دانش آموزان عصر روز چهار شنبه ۳ آبان ساعت ۱۷ برگزار می‌کند.

در این برنامه علاقه‌مندان به‌صورت تئوری با تاریخچه نجوم، سیارات، تازه‌های نجوم، کیهان شناسی، کهکشان راه شیری، اجرام آسمانی و... آشنا می‌شوند. همچنین می‌توان به پخش فیلم و اسلاید صورت‌های فلکی، رصد ماه، رصد منظومه شمسی و کهکشان‌ها و سیارات و اجرام آسمانی اشاره کرد.

علاقه‌مندان برای شرکت و عضویت در این کانون می‌توانند به نشانی خانه فرهنگ سلام  واقع در نارمک، گلبرگ شرقی، بعداز تقاطع دردشت، نبش کوچه شهید اکبری مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن ۷۷۹۱۶۰۲۰ تماس بگیرند.

تجلیل از خانواده شهیدان علیجانی و تیموری

ویژه برنامه  " در كوي نيكنامان" با هدف ترویج سبک زندگی اسلامی، باورهای دینی، ایجاد روحیه شهادت طلبي، گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم ، بیان مواضع فکری و عقیدتی شیعه در فرهنگسرای گلستان برگزار می شود.

این مراسم با قرائت زیارت عاشورا با روضه خوانی و مداحی حاج حسن مستخدمین ذاکر اهل بیت(ع) آغاز خواهد شد و در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر سنگی از خانواده شهید تجلیل می شود.

شهید علی اکبر علیجانی متولد 10 بهمن ماه سال 1334 بود که در تاریخ دوم خرداد ماه سال 67 و در منطقه نهرعنبر به شهادت رسید. شهید عباس تیموری متولد 9 آذرماه سال 44 و شهرری بوده که در تاریخ 24 بهمن ماه سال 63 و در عملیات حسین بن علی که در منطقه میمک اجرا شد به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

اکران انیمیشن " ماشین ها 3 " به نفع کودکان بیماری های خاص

جلسه اکران " ماشین ها 3 " همراه با نقد و بررسی فیلم و با حضور عوامل دوبلاژ آن به مجری گری عرفان هنربخش خواهد بود.

خلاصه: مک کوئین عنوان قهرمانی خود را در خطر می بیند، چراکه به تازگی ماشین های نسل جدید وارد بورس قهرمانی شده اند و این زنگ خطری است که او خود را بیش از بیش آماده رقابت کند. مک کوئین در این راه از مارلین یاری می گیرد.

یادآور می شود؛ حضور علاقه مندان به هنر انیمیشن و نیز کودکان و نوجوانان منطقه هشت و سایر شهروندان در این برنامه آزاد و رایگان است./۹۱۸/د۱۰۲/س

 

ارسال نظرات