۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۵۳۳۶۰۰
مديركل صدا و سيماي مركز قم:

اربعین ابزار درآمد دولت نشود

حجت الاسلام لطفی نیاسر با انتقاد از برخی اقدامات دولت در زمینه حمل و نقل زائران حسینی اظهار داشت: گاهی اوقات مشاهده می شود مسافرت کردن به جایی بسیار ارزان‌تر از سفر اربعین است.
راهیپمایی اربعین

حجت الاسلام محمد لطفی نیاسر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تبیین وظایف دولت شیعی در قبال اربعین حسینی پرداخت و گفت: دولت اسلامی باید تسهیل کننده امور زیارتی به ویژه زیارت اربعین باشد.

برخی سفرهای تفریحی از سفر زیارت اربعین حسینی ارزان تر است!

مديركل صدا و سيماي مركز قم  با انتقاد از برخی اقدامات دولت در زمینه حمل و نقل زائران حسینی اظهار داشت: گاهی اوقات مشاهده می شود مسافرت کردن به ناکجا آبادی بسیار ارزان‌تر از سفر اربعین است، اما این سفر زیارتی بسیار گران‌ برای مردم تمام می شود؛ این در حالی است که بسیاری از زمینه های سفر اربعین از سوی مردم تسهیل شده است و قاعدتاً این سفر زیارتی باید ارزان تر از سایر مسافرت ها باشد.

هزینه حمل و نقل زائران اربعین از حمل و نقل در ایام عید نوروز هم بیشتر شده است

وی با بیان اینکه هزینه حمل و نقل زائران اربعین از حمل و نقل در ایام عید نوروز هم بیشتر شده است، ابراز داشت: این درست نیست که ناوگان حمل و نقل هزینه ها را دوبرابر کند، چراکه در ایام اربعین به مراتب میزان آمار مسافر ها بالاتر می رود و ناوگان حمل و نقل در شرایط  طبیعی این مقدار مسافر ندارد؛ با در نظر گرفتن همه این موارد دیگر جایی برای گران تر شدن هزینه ها نمی ماند.

اربعین را ابزار درآمد جلوه ندهیم!

حجت الاسلام لطفی نیاسر با اشاره به برخی بیمه های غیرضروری که در هیچ سفری غیر از اربعین به چشم نمی خورد، عنوان کرد: دولت نباید سفر اربعین را در انظار عمومی به گونه ای جلوه دهد که ابزار در آمد تلقی شود، بلکه با قرار دادن تسهیل روند سفر اربعین، مردم را برای رفتن به زیارت تشویق کند.

مديركل صدا و سيماي مركز قم در ادامه به تشریح راهکارهایی برای بهره‌گیری از اربعین در جهت تبلیغات اسلامی پرداخت و بیان کرد: اگر بتوانیم ظرفیت های فرهنگی اربعین را بیشتر فعال کرده و در زمینه ظرفیت های تعاملی بین اقوامی کار ویژه انجام دهیم، به یقین می توانیم از این ظرفیت در جهت تمدن سازی نوین اسلامی استفاده کنیم. /841/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات