۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۵۳۲۸۵۶
حجت الاسلام تقوی:

انسان باید در همه کارها تدبر و اندیشه کند

عضو اتاق تبلیغ خراسان با اشاره به اینکه در همه کارها به دنبال تدبر و اندیشه باشیم، گفت: فخر فروشی، خودبزرگ بینی، سهل انگاری و حق الناس از جمله مواردی است که اگر به درستی عمل نشود، پشیمانی به همراه خواهد داشت.
حجت الاسلام والمسلمین تقوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام علی اصغر تقوی صبح امروز در گفت‌وگو با رادیو خراسان گفت: بعد از حادثه کربلا، سیل ندامت ها و اظهار پشیمانی ها از جای جای کوفه و شام و عراق به گوش می رسید.

رییس مرکز مباحثات فقهی جوادالائمه با اشاره به اینکه خیلی ها بعد از واقعه کربلا می گفتند: کاش در لشکر دشمنان اهل بیت نبودیم، کاش به کربلا نمی رفتیم، افزود: انسان باید بداند در مقاطع مختلف زندگی، کاری نکند که پشیمانی به همراه داشته باشد.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: یکی از خوبیهای ضرب المثل های فارسی این است که برگرفته از فرمایشات معصومین می باشد.

عضو اتاق تبلیغ خراسان با اشاره به ضرب المثل چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی، خاطرنشان کرد: در این زمینه امام علی(ع) می فرماید: "خیلی کارها وقتی بدون اندیشه و تدبر شروع شود، قطعا در پایان پشیمانی به همراه خواهد داشت".

استاد حوزه علمیه خراسان بیان داشت: عاقل به دنبال کار و اندیشه است و به عاقبت کار خود فکر می کند، که رفتارش سبب پشیمانی و ندامت نشود.

حجت الاسلام تقوی اظهار داشت: در قرآن کریم ۷ مرتبه از واژه ندامت بحث شده و در کتاب بحارالانوار، ۱۲۰ مرتبه در آیات و روایات به کار برده شده که نتیجه همه آنها افراط و تفریط و پشیمانی است.

وی یادآور شد: فخرفروشی، خودبزرگ بینی، سهل انگاری، خلق و خو و رفتار با مردم، حق الناس از جمله مواردی است که اگر به درستی عمل نشود، پشیمانی به همراه خواهد داشت.

حجت الاسلام تقوی در پایان گفت: اگر در کارهای زندگی تدبیر داشته باشیم و یا با متخصصین و خبرگان امر مشورت کنیم، هیچگاه پشیمانی نخواهیم داشت./۹۷۰۵/پ203/ب1

ارسال نظرات