۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۵۳۲۰۸۸
آیت الله صدیقی:

باطن بازی‌های نامشروع سیاسی، آتش جهنم است

امام جمعه موقت تهران گفت: کسانی که در دنیا مشغول بازی‌های سیاسی هستند و برای رسیدن به پست‌ها و منصب‌ها یکدیگر را حمایت می‌کنند، در قیامت از هم شکایت خواهند کرد.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران و تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) در کلاس درس اخلاق که شامگاه سه شنبه در مسجد جامع ازگل برگزار شد، گفت: خداوند متعال در روز قیامت به انسان‌ها می‌فرماید شما دین و دستورات من را ضایع کردید و به اَنساب خود مباهات کردید، اینجا هم من اَنساب را ضایع کردم و هیچ کس را با اَنسابش امتیاز نمی‌دهم، اینجا هر کس به من نسبت داشته باشد، درجه و ارتقا می‌یابد.

وی افزود: در روز قیامت هر کسی که اهل تقوا باشد با خدا نسبت دارد. اگر کسی می‌خواهد نزد خداوند متعال آبرو داشته باشد و نمرات عالی در انسانیت و عبودیت تحصیل کند باید از صحنه و جبهه تقوا خارج نشود. تقوا هم در دنیا و هم در آخرت گره‌گشا است.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: انسان‌ها وقتی در طوفان بلا و مصیبت گرفتار می‌شوند، خدا را صدا می‌زنند اما وقتی از بلا نجات یافتند همه چیز را فراموش می‌کنند. فرد خطاکار در هنگام مرگ و سراشیبی عالم برزخ از رفتارهای خود در دنیا پشیمان می‌شود، اما خداوند می‌فرماید اگر او را برگردانیم به همان راه قبلی ادامه خوهد داد.

وی با بیان اینکه از امام سجاد(ع) گنجینه‌ها و ثروت‌های عظیم و بی بدیل به ما رسیده است، گفت: از نمونه‌های این گنجینه‌ها، دعاها و صحیفه سجادیه است.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه توبه اگر توبه واقعی باشد انسان را از مسیر گناه به مسیر تقوا می‌کشاند، گفت: تقوا کلید تمام درهای بسته مشکلات است. اگر دولت و کشور ما مشکلی دارد، اگر اقتصاد ما بیمار و بازار کار خراب است، اگر جوانان از بیکاری می‌نالند و زندان‌ها پر است، همه اینها نشانه این است که از خدا برگشته‌ایم و خداوند نظر رحمت خود را از ما برداشته است.

وی افزود: کسانی که در دنیا مشغول بازی‌های سیاسی هستند، یکدیگر را حمایت می‌کنند و در پست‌ها و منصب‌ها می‌نشینند، در قیامت از هم شکایت می‌کنند، اینها پست‌هایی است که اشخاص را جهنمی‌‌، رانت‌خوار، بیت المال خوار و پارتی باز می‌کند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه اظهار داشت: باطن کمک‌های نامشروع، آتش جهنم است، این نه تنها دوستی نیست بلکه دشمنی است. اگر حوزه‌ها تربیت شده امام سجاد(ع) شده و طلاب، صحیفه‌ای بار بیایند، کلام و قدم‌شان نورانی خواهد شد.

وی درپایان خاطرنشان کرد: صحیفه سجادیه مغناطیس، علم ریشه‌دار و تجلی امام سجاد(ع) در قرب به خداوند است. طلاب ادعیه و صحیفه را حاشیه قرار ندهند، اینها متن دین هستند. دعا، وسیله نجات، سپر و سنگر انسان است./966/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات