۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۵۳۱۴۰۵
آیت الله علوی گرگانی تأکید کرد؛

ضرورت ارتباط پیوسته اولیا و مربیان جهت ارتقای علمی دانش آموزان

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی باید دانش آموزان و امانت های الهی را متدین بار بیاوریم تا با قرآن، اهل بیت(ع) و نهج البلاغه آشنا شوند و این مهم به نشست های مشترک اولیا و مربیان وابسته است.
آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی در دیدار مدیر اداره کل آموزش و پرورش و اعضای انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان قم که به مناسبت آغاز هفته پیوند اولیا و مربیان انجام شد، اظهار داشت: نخستین و مهمترین نکته که باید به دانش آموزان آموزش داده شود، عبودیت خداوند متعال است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ابراز داشت: بعد از عبودیت خداوند، توجه به نعمت های الهی اهمیت دارد؛ نعمت های الهی باید به بندگان نشان داده شود، چرا که سبب نزدیکی به خداوند می شود.

وی ادامه داد: خداوند نعمت هایی در اختیار انسان قرار داده که سبب آبادی سرزمین ها و اقوام می شود؛ انسان باید از خدا بخواهد تا حضرت احدیت به او عطا کند؛ معلمان و اساتید مدارس و دانشگاه ها باید این مسائل را با توجه و تأکید بیشتر به متعلمان و دانشجویان منتقل کنند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفت: مقطع ابتدایی، بهترین و حساس‏ترین دوران آموزشی است؛ در نظام مقدس جمهوری اسلامی باید دانش آموزان و امانت های الهی را متدین بار بیاوریم تا با قرآن، اهل بیت(ع) و نهج البلاغه آشنا شوند و این مهم به نشست های مشترک اولیا و مربیان وابسته است.

وی افزود: اولیای دانش آموزان در طول سال آموزشی باید چندین بار در مدارس احضار و توجیه شوند که باید به چه شکل با فرزندان خود برخورد کرده و چه چیزهایی را در اختیار آن ها قرار داده و یا محدود کنند؛ هنگامی که خانواده ها به کمک آموزش و پرورش بیایند، تأثیر آن فوق العاده و چشمگیر خواهد بود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگر سخنان خود گفت: مدیران آموزش و پرورش توجه کنند که ارتباط با اولیا باید بیشتر شود و مربیان نیز مسؤولیت خود نسبت به دانش آموزان را جدی بگیرند.

وی در ادامه تأکید کرد: مربیان باید مقداری از تعالیم دینی را به دانش آموزان منتقل کنند؛ همچنین توجه به تاریخ و بیان گوشه هایی از آن برای دانش آموزان در روحیه آن ها بسیار اثرگذار است و در ذهن آن ها نقش خواهد بست.

حضرت آیت الله علوی گرگانی در پایان با ابراز خرسندی از وضعیت مطلوب آموزشی در قم، بیان داشت: امیدواریم که بهترین دانش آموزان و فرزندان در قم تربیت شوند، چرا که این شهر مقدس مرکز علم، معنویت و روحانیت است./840/۲۰۲/ح

ارسال نظرات