۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۵۳۱۳۵۹
مدیر حوزه علمیه مازندران:

سخنان ترامپ تنها برای صهیونیست ها و آل سعود خوشایند بود

حجت الاسلام طاهری با بیان این که سخنان مشمئز کننده ترامپ تنها برای خوشایند رژیم صهیونیستی و آل سعود جنایت کار بود، گفت: خروج آمریکا از برجام موجب تضعیف جایگاه بین المللی این کشور خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با محکوم کردن اظهارات گستاخانه ترامپ بر علیه ملت ایران، این سخنان و ادبیات زشت و قرون وسطایی رییس جمهور آمریکا را نشان دهنده حاکم بودن فرهنگ جنگ طلبانه بر هیأت حاکمه این کشور دانست.

وی افزود: رییس جمهور آمریکا در حالی ایران اسلامی را حامی تروریستم در منطقه معرفی می کند که خودش در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری اوباما و هیلاری کلینتون را عامل اصلی به آمدن گروه تروریستی تکفیری داعش معرفی کرد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که آمریکا خود بزرگترین حامی تروریستم در جهان است، خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورهای جهان به خوبی می دانند که آمریکا عامل به وجود آمدن بسیاری از گروه های تروریستی در جهان است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که امروز نتیجه سیاست های آشوب گرانه آمریکایی ها در منطقه کاملاً به وضوح قابل رویت است، بیان داشت: آمریکایی ها برای حفظ منافع نامشروع خود در خاورمیانه و همچنین حفظ رژیم غاصب صهیونیستی  کشورهای مسلمان منطقه با بحران جدی مواجه کرده است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز برای بسیاری از همپیمانان اروپایی دولتمردان آمریکایی نیز به وضوح روشن است که آمریکایی ها به هیچ پیمان بین المللی متعهد نخواهند بود، تصریح کرد: در موضوع برجام که سال ها بر روی مفاد آن مذاکره و بررسی فنی و سیاسی شده و از سوی شش کشور جهان مورد تأیید قرار گرفته بود، شاهد دبه کردن آمریکایی ها هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که ایران اسلامی در برابر هر تحرک آمریکایی ها گزینه مناسب برخورد با آن را در اختیار دارد، خاطرنشان کرد: آمریکایی ها فکر نکنند که ایران اسلامی کشوری نظیر عراق، افغانستان و یمن است که هر کاری دلشان خواست در آنجا انجام دهند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز یک وحدت نظر کاملاً روشنی در میان آحاد ملت ایران و مسؤولان بخش های مختلف کشور برای مقابله با آمریکایی ها وجود دارد، تصریح کرد: سخنان شب گذشته ترامپ در خصوص ایران اسلامی، عزم ملت بزرگ ایران برای برخورد با این سخنان زننده و زیاده خواهانه را بیشتر کرده است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که رییس جمهور آمریکا سخت در اشتباه است که با فشار و وضع تحریم های جدید علیه ایران اسلامی می تواند مانع از تحقق اهداف و آرمان های نظام اسلامی و انقلاب شود، خاطرنشان کرد: این ملت بزرگ در شرایط هشت ساله جنگ نیز با همه توان و اقتدار خود مسیر اصلی نظام را دنبال کردند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی باید بدانند که قطار پیشرفت انقلاب و نظام اسلامی در هر شرایطی باز نخواهد ایستاد و با سرعت مسیر خود را طی خواهد کرد، تصریح کرد: این انقلاب از نخستین روز پیروزی خود تا به امروز هر روز با تحریم، فشار و تهدید های مختلف بین المللی مواجه بوده اما علیرغم همه آن مسائل و مشکلات امروز شاهد رشد بین المللی کشورمان در عرصه های مختلف هستیم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که ترامپ و سیاست گذاران آمریکایی باید بدانند که ملت ایران در هیچ شرایطی تسلیم زیاده خواهی های آنها نخواهند شد، بیان داشت: رییس جمهور جدید آمریکا ملت ایران را از تحریم و فشار می هراساند اما غافل از این که این مردم بیش از 38 سال است که با تحریم و تهدید دشمنان زندگی می کنند و به این پیشرفت ها دست یافته اند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که شاید اگر تحریم های گسترده آمریکا و دیگر کشورهای غربی نبود امروز کشورمان در بسیاری از عرصه ها به خودکفایی دست پیدا نمی کرد، افزود: پیشرفت های امروز کشورمان در صنعت هسته ای، نظامی، پزشکی و دیگر بخش های کشور، در سایه همان تحریم های ظالمانه و فلج کننده آمریکایی ها حاصل شده است.

مدیر حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم کردن تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی وزارت خزانه داری آمریکا، این اقدام را رییس جمهور آمریکا را نشان دهنده شکست های سنگین سیاست های منطقه ای آنها در برابر نقش آفرینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دانست و گفت: ترس و وحشت آمریکایی ها از جایگاه ارزشمند سپاه در عرصه داخلی و خارجی موجب این اقدام قبیح آمیز آمریکایی ها شد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که همه سیاست های تعیین شده آمریکایی ها با هم پیمانان عربی شان در سوریه و عراق با نقش آفرینی سپاه با شکست سنگینی مواجه شد، تصریح کرد: سپاه همیشه سرافراز با تشکیل جبهه مقاومت در منطقه مانع تحقق سیاست های زیاده خواهانه آمریکا و حامیانش در این کشورها شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقشه های آمریکا در منطقه را نقش بر آب کرد و زمینه رسوایی بین المللی این ابرقدرت جهانی را در منطقه و سطح جهان فراهم کرد، افزود: آمریکا با همه توان خود تلاش می کند داعش و دیگر گروه های تروریستی را در عراق و سوریه حفظ کند، اما نقش محوری سپاه موجب نابودی ریشه این گروه های تروریستی شده است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که آمریکایی ها فکر می کنند با تحریم سپاه می توانند از نقش محوری این نیروی مردمی و اثرگذار جبهه مقاومت در منطقه بکاهند، تصریح کرد: سپاه همواره در نزد ملت بزرگ ایران عزیز و سرافراز است، چون این مجموعه جدای از بدنه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که سپاه همواره همچون خاری در چشمان دشمنان و بدخواهان اسلام و انقلاب اسلامی بوده است، افزود: در طول 38 سال اخیر نیز دشمنان انقلاب همه توان خود را برای ضربه زدن به جایگاه سپاه و تضعیف این نهاد انقلابی و مردمی به کار گرفته بودند که همواره شکست خوردند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عزیز ملت ایران است، خاطرنشان کرد: هر ایرانی خود یک سپاهی است و با اقتدار و عزت در برابر زیاده خواهی های بدخواهان انقلاب به ویژه آمریکای جنایت کار خواهند ایستاد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که آمریکا دشمن درجه یک ملت ایران است، تصریح کرد: دولتمردان جنایت کار آمریکایی از نخستین روز پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز هر چه در توان داشتند برای تضعیف و براندازی نظام به کار گرفتند، اما ایستادگی و مقاومت ملت ایران مانع تحقق رویاهای خیالی آمریکایی ها شده است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که سخنان مشمئز کننده شب گذشته ترامپ تنها برای خوشایند رژیم غاصب صهیونیستی و آل سعود جنایت کار بوده است، خاطرنشان کرد: خروج آمریکایی ها از برجام موجب تضعیف جایگاه بین المللی این کشور خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که سیاست های رییس جمهور جدید آمریکا در قبال توافق نامه های بین المللی جایگاه متزلزل دولت آمریکا در عرصه جهانی را متزلزل تر خواهد کرد، بیان داشت: این بدعهدی آشکار آمریکایی ها موجب خواهد شد تا از این پس کشوری به آنها جهت امضاء توافق نامه های فی مابین اعتماد نکند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که ملت بزرگ ایران بدون هیچ توجهی به این گونه سخنان سبک مسیر اصلی خود را که همان پیشرفت و توسعه کشور است ادامه خواهد داد، خاطرنشان کرد: امروز تنها باید با حفظ نگاه انقلابی و مدیریت جهانی همانند گذشته برای پیشرفت نظام مقدس جمهوری ایران تلاش کنیم./۹۵۰/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات